Spring naar bijdragen

openbaringen 6:10-11


Aanbevolen berichten

Op. 6:10-11 \"Ze riepen luid: ‘O heilige en betrouwbare Heer, wanneer zult u de mensen die op aarde leven eindelijk straffen en ons bloed op hen wreken?’ 11 Ieder van hen kreeg witte kleren. Verder werd hun gezegd nog een korte tijd geduld te hebben, totdat ook de andere dienaren, hun broeders en zusters die net als zij zouden worden gedood, zich bij hen gevoegd zouden hebben.\"

hier word echt niet gesproken over de apostelen.

hierword gesproken over dienaren en hun broeders en zusters, dat zijn wij christenen.

en nog worden er mensen vermoord om hun geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is een vers die tot de verbeelding spreekt Mackie, dat moge duidelijk zijn. Bij deze ook mijn two cents.

De roepende mensen waren vermoord, dat kunnen we wel concluderen uit het vers nietwaar? Wanneer worden onze moordenaars gestraft is wat ze vroegen, ze wilden weten wanneer God hun bloed op de moordenaars zou wreken.

Denk daar eens over na, komt het je ergens niet bekend voor?

'opdat over u kome al het rechtvaardige bloed, dat vergoten werd op de aarde,' (Mat 23,35)

Deze woorden sprak Jezus tot de joodse Schriftgeleerden, want Hij hield hen verantwoordelijk (Mat 23,31) voor het doden van de profeten. Vergelijk dat nog eens met Openbaring 6,10:

'O heilige en betrouwbare Heer, wanneer zult u de mensen die op aarde leven eindelijk straffen en ons bloed op hen wreken?'

Waren deze overledenen misschien de profeten?

'Verder werd hun gezegd nog een korte tijd geduld te hebben,
totdat ook de andere dienaren,
hun broeders en zusters die net als zij zouden worden gedood, zich bij hen gevoegd zouden hebben.'

De dienaren van God waren inderdaad de profeten (Mat 10,24) die daar tevens om vermoord werden door mensen die het niet aanstond wat ze te zeggen hadden. Ook de apostelen waren dienaren van God en werden ook vervolgt en gedood. Uit Op 6,11 blijkt dat God zou wachten met zijn dienaren allemaal te wreken, tot de apostelen ook vermoord waren door
dat geslacht
, door de joodse Schriftgeleerden en Farizeeers die niet in Jezus geloofden.

Bartus, sorry dat ik wat kortaf reageerde, lees bovenstaande nog maar eens, dan is het je misschien duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

je hebt daar mis wel iets van een waarheid in gevonden maar ik zie dienaren en broeders en zusters toch ook als de volgelingen van God (de christenen).

ik geloof het dan blijkbaar toch net ff anders maar goed dat was al wel bekend
flower.gif

Dat zie ik ook zo, maar Openbaring 6,10 gaat over de vermoorde broeders en zusters en dat zijn wij niet. Degenen die hen gedood hebben, zouden gewroken worden en dat waren de Farizeeers en Schriftgeleerden.

@ Mackie, ik ben ook wel benieuwd hoe jij tegen mijn exegese in deze aankijkt, zou je daar nog even op willen reageren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid