Eli7 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Eerst even een artikeltje van nu.nl dat ik net las: Quote: 'Persoonlijkheid bepaalt muziekkeuze' EDINBURGH - Liefhebbers van heavy metal-muziek en klassieke muziek hebben dezelfde soort persoonlijkheid. Ze hebben veel zelfvertrouwen, zijn creatief en zitten goed in hun vel, maar ze zijn niet extravert, aldus een onderzoek onder meer dan 36.000 muziekliefhebbers wereldwijd. \"Veel heavy metal-fans houden ook van Wagner, want die muziek is ook groots, opzichtig en brutaal\", aldus een wetenschapper van de Heriot Watt universiteit in Edinburgh donderdag in The Independent. Zo zijn countrymuziekfans hardwerkende, extraverte mensen. Reggaefans daarentegen houden niet van hard werken, zitten lekker in hun vel en zijn genereus. Onvriendelijk Liefhebbers van dancemuziek zijn volgens de onderzoekers zeer extraverte creatievelingen, maar doorgaans onvriendelijk en egocentrisch. Ook liefhebbers van rap zijn erg extravert en hebben een hoge pet op van zichzelf. Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief. Blues De bluesfanaten zijn ongeveer het tegenovergestelde van de indiefans. Zij zien de wereld met veel zelfvertrouwen tegemoet. De rock 'n' roll-fans komen als creatieve hardwerkende mensen uit de bus. Ze vinden zichzelf echter niet zovrijgevig. Volgens de onderzoekers definiëren mensen hun persoonlijkheid vaak aan de hand van muzieksmaak, kleding, taalgebruik en naar welke uitgaansgelegenheden ze gaan. © ANP En de grote vraag is nu, matcht jouw muzieksmaak met de volgens het artikel bijbehorende persoonlijkheid? Ik zit zelf een beetje in de rock-metal hoek, dat houdt in dat ik in ieder geval een creatieveling ben, ik zie mezelf idd niet als bijzonder vrijgevig, zit wel goed in mijn vel en heb ook wel eens last van genoeg zelfvertrouwen. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ik hou wel van Wagner, alhoewel ik de Albert Heijn American pizza's ook lekker vind. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ik hou van Joy Division, wat zegt dat over mijn persoonlijkheid? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 13:42:30 schreef diakio het volgende: Ik hou van Joy Division, wat zegt dat over mijn persoonlijkheid? Alto met suicidale neigingen, sombere persoonlijkheid en een voorliefde voor foute kapsels. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 13:44:32 schreef Machiavelli het volgende: [...] Alto met suicidale neigingen, sombere persoonlijkheid en een voorliefde voor foute kapsels. check Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief Check. Behalve dat mijn smaak een stuk breder is dan niet-commerciele experimentele muziek en ik bepaald niet creatief ben. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ik ben ook wel benieuwd naar het echoën van de persoonlijkheid in de subgenres. Zo is dance een breed spectrum waar je een duidelijk verschil merkt tussen een (neo)gabber en een goa-zweverd. Ook tussen power metal liefhebbers en death metal liefhebbers zie je verschillen. Overeenkomsten tussen black metal en doom metal liefhebbers zijn ook wel een overdenking waard. En inderdaad, de bredere smaken, veel metalheads waren in de jaren negentig aan het hakken in een aussie en een aanzienlijk deel houdt van indie, wat elkaar qua persoonlijkheid zou moeten tegenspreken of op zijn minst schizofrenie suggereert Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 13:52:53 schreef AndreasJ het volgende: Ik ben ook wel benieuwd naar het echoën van de persoonlijkheid in de subgenres. Zo is dance een breed spectrum waar je een duidelijk verschil merkt tussen een (neo)gabber en een goa-zweverd. Ook tussen power metal liefhebbers en death metal liefhebbers zie je verschillen. Overeenkomsten tussen black metal en doom metal liefhebbers zijn ook wel een overdenking waard. En inderdaad, de bredere smaken, veel metalheads waren in de jaren negentig aan het hakken in een aussie en een aanzienlijk deel houdt van indie, wat elkaar qua persoonlijkheid zou moeten tegenspreken of op zijn minst schizofrenie suggereert Dat is dan ook precies de mindset van de gemiddelde metalhead/alto dus dat zou goed kunnen kloppen. (Jeuj, alto's bashen) Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 13:55:27 schreef Machiavelli het volgende: [...] Dat is dan ook precies de mindset van de gemiddelde metalhead/alto dus dat zou goed kunnen kloppen. (Jeuj, alto's bashen ) Tsja, als jij je gebrek aan zelfvertrouwen zo kan compenseren wil ik op therapeutische basis best wel helpen hoor. Kom maar bij ome AndreasJ. * AndreasJ geeft Machiavelli een aai over zijn bol Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 ik weet trouwens niet wat "indie" is, behalve een land tussen Pakistan en Bangladesh Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 13:58:46 schreef diakio het volgende: ik weet trouwens niet wat "indie" is, behalve een land tussen Pakistan en Bangladesh Indie is een totaal overrated en inmiddels inhoudsloze term die Ãndependent' betekent. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Meestal pretentieuze popmuziek met muzikanten met een slecht kapsel. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:03:40 schreef AndreasJ het volgende: Meestal pretentieuze popmuziek met muzikanten met een slecht kapsel. Dat was britpop toch Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Persoonlijkheid Deel muzieksmaak Ik ben dus best wel introvert, zit lang niet altijd 'goed' in mijn vel (kan er meestal wel mee door), ben wel behoorlijk creatief en heb niet echt veel zelfvertrouwen. Dus op metal/klassiek gebied klopt het ongeveer half. (Introvert + Creatief kloppen). Ja ik hou van klassiek en ja vooral de romantiek, dus ja ook Wagner (graag en veul). Danceliefhebbers ken ik, die ik ken zijn allemaal niet echt creatief (tenzij je programmeren ook creatief vind), zijn vriendelijk, behoorlijk introvert en zijn niet egocentrisch. Vreemd dus.. Onze Overvechtsche Huishiphopper voldoet wel aan de twee kwalificaties (zucht diep). Quote: Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief. Indie = Experimenteel en/of Niet-Commercieel, ROTFLOL/LMAO De indie-rockertjes die ik ken hebben bergen zelfvertrouwen, zijn studenten (dus: houden niet van werken klopt) zijn aardig en lang niet altijd creatief. * Raido denken dat mensen met schizofrenie vooral psychedelische rock en psytrance/goa luisteraars zijn. Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:04:04 schreef Machiavelli het volgende: [...]Dat was britpop toch Dat hoort nu ook bij 'indie' Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Over kapsels gesproken... Waar zijn de punkers in het verhaaltje? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:06:36 schreef AndreasJ het volgende: Over kapsels gesproken... Waar zijn de punkers in het verhaaltje? Punk is dead. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:06:36 schreef AndreasJ het volgende: Over kapsels gesproken... Waar zijn de punkers in het verhaaltje? Het gaat alleen over 'volwassen' mensen, instabiele jongens in de leeftijd van 12 tot 16 jaar die dameskapsels hebben kunnen niet zo test uit voeren.. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:06:50 schreef Machiavelli het volgende: [...] Punk is dead. Gelukkig wel, maar waar is de incarnatie in de vorm van hardcore dan? Da's springlevend. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:08:04 schreef AndreasJ het volgende: [...] Gelukkig wel, maar waar is de incarnatie in de vorm van hardcore dan? Da's springlevend. Mja, geneuzel in de marge Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:06:50 schreef Machiavelli het volgende: [...] Punk is dead. Puncus Resurrexit! Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:09:25 schreef Machiavelli het volgende: [...] Mja, geneuzel in de marge Dat is net zoiets als zeggen dat hardcore-house/gabber/hardstyle geneuzel in de marge is, ga voor de lol eens naar Amerika Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 5 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Op Felvo stonden anders wel twee leuke punkbandjes. MXPX voor de old school punk en Flatfoot 56 die hun eigen muziek omschrijft als celtic punk. Oftewel, punk met doedelzak en mandoline, had ze beter Scottish punk oid kunnen noemen, maar toch... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Das punkrock! Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 tsk, tsk, wat weten jullie jongelui nou van punk Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:23:58 schreef diakio het volgende: tsk, tsk, wat weten jullie jongelui nou van punk * Raido ziet Diakio voor zich als gepiercete punkopa met een afgegragde rollator Maar zullen we weer Back On Topic gaan mensjens Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Quote: Op vrijdag 05 september 2008 14:23:58 schreef diakio het volgende: tsk, tsk, wat weten jullie jongelui nou van punk Je hoeft geen fossiel te zijn om het te snappen hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten