Spring naar bijdragen

Maak ik nog kans bij hem?


Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik een leuke jongen ontmoet. Hij maakte gelijk al indruk op me en de tweede dag dat we elkaar gezien hebben, hebben we gezoend. Ik kwam net uit een relatie, dus was voorzichtig en twijfelde ook wel. Dat werd hem wel duidelijk. Terwijl hij er veel opener in stond dan ik, en wilde kijken of er een relatie in zat, heb ik me in die zin wat terughoudender gedragen. Verder niet, we zoenden nog wel. Ik begon me wat meer aan hem te hechten en ik werd verliefd. Op dat moment begon hij juist terug te krabbelen. Van het ene op het andere moment wilde hij niet meer zoenen voordat hij zeker was dat ik degene was met wie hij een relatie wilde. Hij vroeg me wel hoe ik erover dacht, maar ik zei dat ik hetzelfde voelde als hij (was niet zo!). Zo goed en zo kwaad als het ging zijn we toen weer vrienden geworden (er zat wel veel vervelende spanning tussen ons in) en nu is eindelijk het contact weer goed en gaan we ontspannen met elkaar om. Ik heb het idee dat er nog steeds wel aantrekkingskracht is, maar we hebben het er verder niet meer over gehad. Alleen...nu sprak ik gisteren een vriend van hem die me vertelde dat er een meisje is waar hij heel veel mee optrekt en die hij wel meer dan leuk vindt. Mijn hart is gebroken en ik voel me radeloos.

Wat kan ik nog doen om hem terug te winnen voordat het te laat is? Of is mijn kans nu echt verkeken? Het is moeilijk om dit aan jullie voor te leggen, want jullie kennen hem natuurlijk niet, maar k wilde ook gewoon graag even mijn hart luchten.

Alvast bedankt,

x F

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo terugwinnen? Hij was toch al niet meer van jouw, jullie waren toch al vrienden? Volgens mij is je kans verkeken met het niet doorgaanvan de relatie. Je moet even door de zure appel heenbijten en gewoon wachten tot de juiste prins op het witte paard aan komt zetten. smile.gif

Maar ja, da's natuurlijk makkelijk gezegd via het internet, maar uitgaande van het verhaaltje is dit het enige wat ik je als advies kan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, jakkus, ik ben bang dat je gelijk hebt. Maar ik heb het over 'terugwinnen' omdat hij eerst wel geinteresseerd was.

cry.gif

Ik denk dat het handig kan zijn om hem even op afstand te houden. Je kwelt jezelf enkel op deze manier. Verliefdheid moet ook de kans krijgen om te slijten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij krabbelde eerst terug, dat zegt veel, daarna zei jij dat je ook twijfelde. Je hebt vrijwel nul kans en als ie toch doorgaat is dat misschien om de verkeerde redenen...

Ik krijg het idee dat hij je niet wilde kwetsen en niet met je gevoelens wilde spelen, toen hij merkte dat het voor jou niet zo vrijblijvend was, is hij er zelf ook over gaan denken.

Ik zou echt de eer aan jezelf houden meis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja maar hij weet niet wat ik echt voor hem voel. Zal ik hem dat nog zeggen? Of gewoon stilzwijgend minder contact hebben?

Denk je dat dat helpt? En dan moet je wel eerlijk tegenover jezelf wezen, aan je taalgebruik en typekunsten te zien ben je volgens mij slim genoeg om boven dit soort tienerprobleempjes te staan. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt hem er natuurlijk ook gewoon naar vragen. knipoog_dicht.gif Op afstand is het iig nogal lastig diagnose geven, maar als je het hem vraagt, heb je de grootste kans op een helder antwoord. Het kan een antwoord zijn dat pijn doet, maar dan ben je wel van de onzekerheid af. Of het kan ook een antwoord zijn dat je hoop geeft, dat het nog wel wat kan worden tussen jullie. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kunt hem er natuurlijk ook gewoon naar vragen.
knipoog_dicht.gif
Op afstand is het iig nogal lastig diagnose geven, maar als je het hem vraagt, heb je de grootste kans op een helder antwoord. Het kan een antwoord zijn dat pijn doet, maar dan ben je wel van de onzekerheid af. Of het kan ook een antwoord zijn dat je hoop geeft, dat het nog wel wat kan worden tussen jullie.
flower.gif

In principe is dit wat ik ook dacht. Het kan misschien wel moeilijk zijn om dat te vragen, maar soms moet je over drempels heen stappen. Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar direct vragen aan de persoon waar het omgaat is het beste.

In onzekerheid blijven is het ergste wat er is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmm lastig hoor :-)

Wel fijn dat jullie reageren, zo leer je het ook weer eens van een andere kant bekijken. Ik wil het hem misschien nog wel zeggen, maar ergens is het ook wel kansloos allemaal. En dat doe je toch ook niet, als meisje, ik ben verdorie 24 en ik gedraag me als een verliefde puber. Ik ben gewoon gekwetst dat ik blijkbaar niet leuk genoeg was. De enige hoop die ik heb is dat hij het zekere voor het onzekere heeft gekozen en niet met een meisje verder wil die voortdurend twijfelt, maar dat het, als ik zeg dat ik niet meer twijfel, nog wel potentieel heeft iets te worden. Maar de realiteit zal waarschijnlijk anders zijn, hij is gewoon niet verliefd. Maar ik ben een beetje volhardend af en toe en in het verleden heeft toch wel eens uitgewezen dat iemand uiteindelijk toch wel verliefd wordt (erg heh).

Maar ik vond het al heel wat dat ik vrienden met hem kon zijn terwijl ik nog wel voor hem voelde. En ik moet misschien nu maar dicht bij mezelf blijven, aanvaren dat het niks wordt en mezelf niet gaan kwellen door vrienden te blijven en vrolijk te reageren op het bericht dat hij met een ander meisje omgaat (overigens..ik vermoedde al wat bij hun twee ,en ik heb hem er vorige week naar gevraagd, maar toen zei hij dat ze gewoon vrienden waren, wat ik niet geloof want zijn vriend zegt wat anders en ik ben ook niet blind)

Bedankt voor jullie reactie nogmaals.

liefs

F

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh bah, wat is dit herkenbaar, ook al ben ik een soort van 10 jaar jonger. In zo'n situatie is denk ik het beste wat je kunt doen geen contact meer houden, hem niet meer opzoeken of aanspreken op msn, dit soort dingen. Het is ongelóóflijk stom om dat te doen, maar je zult merken dat het werkt en dat je je beter voelt na een week of 2. Althans zo gaat het bij mij wel altijd.smile.gif Hij vindt nu iemand anders leuk, en dat veranderd helaas niet zo maar, en al helemaal niet als hij al eerder een soort van relatie met je heeft gehad.

Ik zit er nu ook mee trouwens dat ik iemand leuk vind maar dat het nóóit wat word en toch stiekem die hoop, alleen dan op een domme nergens-op-slaande en onmogelijke wijze rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zit er nu ook mee trouwens dat ik iemand leuk vind maar dat het nóóit wat word en toch stiekem die hoop, alleen dan op een domme nergens-op-slaande en onmogelijke wijze
rofl.gif

Maar dat melodramatische is natuurlijk ook een fantastisch gevoel.

Wat is er mooier om verliefd te zijn op iemand die nauwelijks bereikbaar is en na jaren van ploeteren valt hij/zij toch voor jou als een blok.

Mooi voorbeeld van dit soort verhalen zijn de films/boeken van Jane Austin en vooral die van Pride and Prejudice.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als hij echt de persoon is bij wie jij hoort komt hij vroeger of later wel. Klinkt heel flauw en zakelijk, maar zo is het wel.

En als hij het niet is, loopt er blijkbaar iemand rond die nog beter bij jou past.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

of niet..

ik denk niet dat iedereen gemaakt is voor relaties..

maar das just my personal opinion

Ik denk, als iemand wil, hij/zij wel een relatie kan hebben. Op elk potje past een dekseltje. Alleen zijn er natuurlijk mensen die absoluut geen relatie willen, maar dat is hun keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

of niet..

ik denk niet dat iedereen gemaakt is voor relaties..

maar das just my personal opinion

Dat vrolijkt me niet echt op. Zou ik neit gemaakt zijn voor een relatie?

Hoe dan ook; ik heb het er met hem over gehad. En nee, ik maak geen kans meer. Hij is tot de conclusie gekomen dat we niet bij elkaar passen. Ziek van ellende :-(

Link naar bericht
Deel via andere websites

ho wacht.. ik zeg niet dat dat voor jou zo is..

alleen denk ik dat in t algemeen mensen te snel zeggen 'op ieder potje past een dekseltje'.. sommige mensen zullen gewoon nooit 'de ware' vinden en alleen blijven.. wat trouwes niet betekent dat ze ongelukkig zullen zijn. Ik denk gewoon dat je er niet teveel op moet focussen..

en meid.. je bent piepjong.. dus ik zou me er sowieso geen zorgen over maken..

liefdesverdriet sucks.. maar geef t tijd.. alles slijt.. ookal maakt t misschien wel lidtekens..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stop. Pas op. Kijk, zo'n "gemiste kans" opent alle deuren naar het idealiseren van 'wat had kunnen zijn' Die, vast wel aardige, maar toch gewone jongen kan een soort suikerzoet plaatje worden waar je op een zeker moment alle andere jongens mee gaat vergelijken. Je kunt blijven hangen in het "als ik toen niet" etc. etc.

Schiet je niks mee op. Hij is leuk en lief en aardig en een goede vriend....wow,dat is best veel.

Zorg dat de boel helder is. Zeg gewoon eens tegen hem dat hij net te vroeg op je verliefd werd en dat net toen jij meer begon te voelen hij de relatie weer terugbracht naar vriendschap en dat je soms wel eens denkt over weat had kunnen zijn als de timing beter was geweest.

Maar stop met fantaseren over wat als, want dat is het fantasie (en dat kan erg luek zijn, maar je schiet er weinig meer op)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, je hebt nu wel duidelijkheid. Voor zover het niet duidelijk was.

Als je een relatie wil, betekent dat in principe ook dat je gemaakt bent voor een leven samen met een partner. Maak je daar niet te veel zorgen over.

Veel mensen die klagen de ware niet tegen te komen, hebben gewoon absurd hoge eisen, dat geldt met name voor vrouwen. Dat komt voor een deel omdat veel mannen helemaal niet zo'n hoge eisen stellen omdat ze uit zijn op het bekende woord van 4 letters. Vrouwen denken, dat als een bijzonder goed ogende man ze probeert te versieren voor een leuk nachtje, dat ze dan voor een serieuze relatie een kandiaat partner aan die kerel kunnen toetsen, plus nog een heel pakket aan extra eisen. Yeah, right.

Die mensen vinden ook hun dekseltje als ze eens van hun rose wolk stappen en een beetje realiteitszin aankweken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid