Aimé 0 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 De Codex Sinaiticus staat nu op het Net. link Hij is beschreven als „het belangrijkste, opwindendste en waardevolste boek dat er bestaatâ€. Niet alleen omdat hij minstens 1600 jaar oud is, maar omdat hij een uiterst belangrijke schakel vormt in onze catalogus van bijbelhandschriften. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Kun je er iets meer over vertellen? Waarom heb je het in bijbelstudie geplaatst? Wat wil je bespreken? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 21 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Eigenlijk louter ter info, Deze codex bevestigt de nauwkeurigheid van meer recente papyrushandschriften van de bijbel. Hij is voor de hedendaagse bijbelwetenschap ook een hulp bij het vaststellen van fouten die in latere afschriften zijn geslopen. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Ja zoiets mag eigenlijk niet ontbreken op credible, maar de categorie is mogelijk te wijzigen. Is er al een URL waar het ding nou eigenlijk staat? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Admod note: Verplaatst Bijbelstudie --> MNM. Link naar bericht Deel via andere websites
Qizm 0 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Ja, ik ben eigenlijk geinteresseerder in het geschrift zelf dan in de nieuwssite die er melding van maakt... Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 22 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2008 * JoostG sluit zich aan bij Qizm. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 22 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2008 Quote: Op maandag 21 juli 2008 15:31:27 schreef Alex Tromp het volgende: Ja zoiets mag eigenlijk niet ontbreken op credible, maar de categorie is mogelijk te wijzigen. Is er al een URL waar het ding nou eigenlijk staat? De eerste bladzijden zijn vanaf donderdag 24 juli te zien op Codex-Sinaiticus.net. Volgend jaar juli moet het hele manuscript zijn gedigitaliseerd Link naar bericht Deel via andere websites
Qizm 0 Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 kijk misschien toch eens interessant om vandaag op een iets normaler tijdstip eens te bekijken (that is, als ik er wat van kan lezen ) Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Quote: Op dinsdag 22 juli 2008 22:15:57 schreef Aimé het volgende: Volgend jaar juli moet het hele manuscript zijn gedigitaliseerd Codex wordt enthousiast op de scanner gelegd... Ok, goed dat we hem gedigitaliseerd hebben, bladzijden liggen los en zijn verbleekt.... Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 22 juli 2008 22:15:57 schreef Aimé het volgende: De eerste bladzijden zijn vanaf donderdag 24 juli te zien op Codex-Sinaiticus.net. 'This page cannot be displayed....' Kan het prima lezen maar dit is toch niet echt wat ik ervan verwacht had Link naar bericht Deel via andere websites
Qizm 0 Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 hm. bij mij doet de site het wel... oeh, in het grieks. uitdaging xD kijken of ik er met mijn uberbasiskennis (uberbasis, niet uberkennis) wat van kan lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 24 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2008 Quote: Op maandag 21 juli 2008 13:21:19 schreef Aimé het volgende: De Codex Sinaiticus staat nu op het Net. link Hij is beschreven als „het belangrijkste, opwindendste en waardevolste boek dat er bestaatâ€. Niet alleen omdat hij minstens 1600 jaar oud is, maar omdat hij een uiterst belangrijke schakel vormt in onze catalogus van bijbelhandschriften. Aimé, Jij bent toch Jehovah's Getuige? Wat voor grondwoord gebruikt de Sinaïticus, in Handelingen 2:42 en Handelingen 5:42? Is het niet 'kata-oikon?' In de bijbel van Jehovah's Getuigen, wordt de ene keer dit woord vertaald met 'in huis' (eten) en de andere keer met 'van huis tot huis' (prediken). Leuk dus, die link van jou, maar ga je er ook zelf iets mee doen? Zelfstandig bijbelonderzoek, net als de Bereeërs bijvoorbeeld? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten