Spring naar bijdragen

Pendelen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Laat ik maar meteen ter zake komen.

Gelieve dit eerst te lezen

Mijn vragen zijn:

- Komt het pendelantwoord echt voort uit het onderbewustzijn of is hier meer aan de hand?

Ik wil namelijk weten of de antwoorden echt uit jezelf komen, en of dit is gebaseerd op je eigen onbewuste denken, of uit een andere bron.

- Is het gevaarlijk vanuit christelijk oogpunt?

Of is dit hetzelfde principe als een wichelroede.

Graag niet reageren met reacties als \"het lijkt mij dat het (geen) kwaad kan\" of iets dergelijks, hier heb ik niets aan.

Zijn er op dit forum mensen die verstand hebben hiervan?

Misschien medische stundenten die dit ook gebruiken (in de alternatieve geneeswijzen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, haalt een pendel de informatie uit jezelf. De informatie komt dus van binnenuit, en niet van buiten uit. Wel kan een pendel natuurlijk gebruikt worden om in contact te komen met geesten, maar ook dan zal de pendel maar zelden door buitenaf in beweging worden gezet en bijna altijd van binnenuit, door middel van spiertrillingen. In dat geval is het slechts ons onbewuste dat in contact staat met de geestenwereld. Geesten zelf zullen de pendel niet in beweging zetten.

Wanneer ik op internet iets meer informatie probeer te zoeken over pendelen kom ik snel op bovenstaande uit. Een cursus pendelen voor beginners, hier word doodleuk gezegd dat je je hiermee openstelt voor geesten en dat het vooral geen enkel kwaad kan.

Als ik je een advies mag geven, begin er niet aan. Het laatste wat je wil is je openstellen voor geesten. Je zet hiermee de deur open voor de demonische wereld, het lijkt mij dus niet verstandig je hiermee in te laten.

Buiten dat lijkt het mij ook dat je met je vragen niet bij een pendel te raden moet gaan, maar het bij de Heer moet proberen. Dit is een veel veiliger alternatief en een bijkomend voordeel is dat je je hiermee openstelt voor Zijn heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Buiten dat lijkt het mij ook dat je met je vragen niet bij een pendel te raden moet gaan, maar het bij de Heer moet proberen. Dit is een veel veiliger alternatief en een bijkomend voordeel is dat je je hiermee openstelt voor Zijn heilige Geest.

Ik denk dat dit het belangrijkste is. Of je je nu open stelt voor demonen... Ik denk dat het genuanceerder ligt, dat het 'kwade' erin zit dat het je aandacht afleidt vanwaar het eigenlijk over moet gaan. Het is hetzelfde als met een gokverslaving of in allerlei dingen tekenen zien. Die tekenen kunnen er best zijn, maar soms ook niet. Zo heb je ook dat men met gokken allerlei 'strategiëen' gaat ontwikkelen enzo...

Snap je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat dit het belangrijkste is. Of je je nu open stelt voor demonen... Ik denk dat het genuanceerder ligt, dat het 'kwade' erin zit dat het je aandacht afleidt vanwaar het eigenlijk over moet gaan. Het is hetzelfde als met een gokverslaving of in allerlei dingen tekenen zien. Die tekenen kunnen er best zijn, maar soms ook niet. Zo heb je ook dat men met gokken allerlei 'strategiëen' gaat ontwikkelen enzo...

Snap je?

Ik snap je helemaal.

Sommige dingen leiden je inderdaad af van waar het daadwerkelijk om gaat. En bij sommige dingen zet je ook nog eens de deur open voor de geestenwereld. `

Ik zat toevallig even op internet te zoeken over pendelen, en één van de eerste site's ging over een pendelcursus. Hier wordt doodleuk verteld dat je je openstelt voor de geestenwereld. Als ik dat lees, dan is dit niet de heilige Geest. Vandaar dat ik ook denk dat dit soort dingen niet alleen niet goed zijn om te doen omdat ze je afleiden van wat echt belangrijk is, maar ook nog eens gevaarlijk is.

Snap je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pendelen valt onder wichelarij.

Quote:

Deut 18 schreef het volgende:

10
Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers,
wichelaars
, tovenaars,

11
bezweerders, en voor hen die geesten raadplegen of doden oproepen.

12
Want de HEER verafschuwt mensen die zulke dingen doen, en om die verfoeilijke praktijken verdrijft hij deze volken voor u.

13
U moet volledig op de HEER, uw God, gericht zijn.

Ik hoop dat hiermee je tweede vraag deels beantwoord is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pendelen is niet meer en niet minder dan communiceren met jezelf smile.gif Iedereen die daar hogere machten bij gaat lopen halen heeft het niet helemaal begrepen widegrin.gif

En ja, je opent daarmee "de schaduwkant", de "demonen" kant, want die demonen zijn gewoon al die zaken van jezelf die je niet onder ogen wilt zien, dingen waarvan je ontkent dat jij dat ook zou kunnen doen (gegeven de omstandigheden) etc.... En je eigen "demonen" kennen, ze in het licht zetten, ze naar boven laten komen en ze bekijken en accepteren en de scherpe kantjes er van afslijpen zodat de kwaliteit van de verborgen eigenschap ontdekt kan worden, ach, daar is niks mis mee. Maarja, dan moet je wel echt goed begrijpen waar je mee bezig bent, als je pendelt. Pendelen is geen speelgoed en zeker geen systeem om even een oplossinkje te zoeken voor een probleempje waar je mee zit.

Pendelen is eigenlijk een onnodig iets, als je bereid bent jezelf onder de loep te nemen knipoog_dicht.gif Het is niet meer dan een kruk, een ondersteuning in een psychisch proces van zelfonderzoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe weet je wat de stem van God is en welke andere stemmen dat niet zijn?

Door met al je vragen naar de Here te gaan en je niet bezig te houden met dingen die voor de heidenen zijn, zoals pendelen.

Lees anders Mattheüs 7:7-11 eens: "Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden. Of welk mens onder u zal, als zijn zoon hem om brood vraagt, hem een steen geven? Of als hij een vis vraagt, zal hij hem toch geen slang geven? Indien dan gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader in de hemelen het goede geven aan hen, die Hem daarom bidden."


Samengevoegd:

Quote:

Heel veel mensen pendelen van werk naar huis enz enz enz.

Scherp! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid