Spring naar bijdragen

Geen profeten meer.


Aanbevolen berichten

De profeten en profetien gaan tot Johannes generatie (luk 16,16) en niet verder. Dit was tevens de stellingname van de joodse elite in de eerste eeuw. Volgens de profeet Zacharia (hfdst 13) moest een ieder die zich na Johannes generatie nog uitgaf voor een profeet sterven. Doch konden de joden onder Romeins gezag het doodvonnis niet altijd voltrekken. Anders waren de apostelen Jeruzalem ook nooit uitgekomen mi.

Luk 16,16 betekent dus ook dat de nieuwe hemel en aarde al gekomen moeten zijn!

Johannes was de zoon van Zacharias (luk 3,2) wat een vergrieksing is van Zacharia (zie grondtekst) de oudtestamentische profeet die eeuwen daarvoor over Johannes (zach 13,1t/m2) profeteerde!

Wanneer we dus profetien uit de Bijbel op nu willen betrekken, is dat in strijd met de Schrift. Waarom gebeurt het toch nog?

Tevens zegt Jezus dat Johannes de doper Elia is die komen (mat 11,14) zou. Diezelfde Elia wordt door de profeet Maleachi, aan de vooravond (mal 4,5) geplaatst van DIE VRESELIJKE DAG DES HEEREN waar de meesten van jullie nog onterecht op wachten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker saai als er nu geen profeten meer zouden zijn!

En als de Here komt waar wij helaas voor jou niet onterecht op wachten big-smile.gif kan ik je vast mededelen dat deze dag niet vreselijk is pet.gif wees maar niet bang jochie yes.gif dat dit een dag is waar wij als gelovigen naar uit kijken!!! elke worshippy.gif zal buigen en elke pray.gif tong zal beleiden dat Hij Heer is.

Dit is de dag waar ik op zit te wachten.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lekker saai als er nu geen profeten meer zouden zijn!

En als de Here komt waar wij helaas voor jou niet onterecht op wachten
big-smile.gif
kan ik je vast mededelen dat deze dag niet vreselijk is
pet.gif
wees maar niet bang jochie
yes.gif
dat dit een dag is waar wij als gelovigen naar uit kijken!!! elke
worshippy.gif
zal buigen en elke
pray.gif
tong zal beleiden dat Hij Heer is.

Dit is de dag waar ik op zit te wachten.

Mvg

Ik waardeer elke reactie, maar je maakt jezelf er zo wel erg gemakkelijk van af. Ik sta open voor inhoudelijke opmerkingen, zodat ik weer wat kan leren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid