mohamed 0 Geplaatst 21 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2008 De profeten en profetien gaan tot Johannes generatie (luk 16,16) en niet verder. Dit was tevens de stellingname van de joodse elite in de eerste eeuw. Volgens de profeet Zacharia (hfdst 13) moest een ieder die zich na Johannes generatie nog uitgaf voor een profeet sterven. Doch konden de joden onder Romeins gezag het doodvonnis niet altijd voltrekken. Anders waren de apostelen Jeruzalem ook nooit uitgekomen mi. Luk 16,16 betekent dus ook dat de nieuwe hemel en aarde al gekomen moeten zijn! Johannes was de zoon van Zacharias (luk 3,2) wat een vergrieksing is van Zacharia (zie grondtekst) de oudtestamentische profeet die eeuwen daarvoor over Johannes (zach 13,1t/m2) profeteerde! Wanneer we dus profetien uit de Bijbel op nu willen betrekken, is dat in strijd met de Schrift. Waarom gebeurt het toch nog? Tevens zegt Jezus dat Johannes de doper Elia is die komen (mat 11,14) zou. Diezelfde Elia wordt door de profeet Maleachi, aan de vooravond (mal 4,5) geplaatst van DIE VRESELIJKE DAG DES HEEREN waar de meesten van jullie nog onterecht op wachten! Link naar bericht Deel via andere websites
abundant 0 Geplaatst 22 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2008 Lekker saai als er nu geen profeten meer zouden zijn! En als de Here komt waar wij helaas voor jou niet onterecht op wachten kan ik je vast mededelen dat deze dag niet vreselijk is wees maar niet bang jochie dat dit een dag is waar wij als gelovigen naar uit kijken!!! elke zal buigen en elke tong zal beleiden dat Hij Heer is. Dit is de dag waar ik op zit te wachten. Mvg Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 23 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Quote: Op donderdag 22 mei 2008 20:20:52 schreef abundant het volgende: Lekker saai als er nu geen profeten meer zouden zijn! En als de Here komt waar wij helaas voor jou niet onterecht op wachten kan ik je vast mededelen dat deze dag niet vreselijk is wees maar niet bang jochie dat dit een dag is waar wij als gelovigen naar uit kijken!!! elke zal buigen en elke tong zal beleiden dat Hij Heer is. Dit is de dag waar ik op zit te wachten. Mvg Ik waardeer elke reactie, maar je maakt jezelf er zo wel erg gemakkelijk van af. Ik sta open voor inhoudelijke opmerkingen, zodat ik weer wat kan leren! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten