Spring naar bijdragen

Johannes 11:25


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, kan iemand mij uitleggen wat met Johannes 11:25 bedoeld wordt: \"Wie zijn leven liefheeft verliest het, maar wie in deze wereld zijn leven haat, behoudt het voor het eeuwige leven.\"

en Mattheus 26:25 volgens mij..

\"Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden.\"

Kan iemand mij uitleggen wat hier in praktijk mee bedoelt wordt? Mag je in dit leven niet gelukkig zijn of zie ik dat verkeerd? En wordt in Mattheus 26:25 het martelaarsschap geprezen? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat ik weet wat het betekent. Ik ga in ieder geval een poging doen.

Ieder mens moet (volgens de bijbel) zijn leven aan Jezus geven. Dat wil zeggen dat je je laat dopen, je zonden belijdt en je ervan afkeert, en Jezus gaat volgen. Je gaat dus eigenlijk je oude leven, zoals mensen je kennen met al je onvolmaaktheden en zonden, afleggen en je staat op in een nieuw leven met Christus.

Dit is een moeilijk proces waarin je vaak veel tegenstand ondervindt. Dat kan zijn van je familie, vrienden, collega's...noem maar op. Jezus zegt dus eigenlijk:

Laat je leiden door mij, volg mij en luister niet naar de mensen om je heen die je je oude leven willen laten behouden. Velen zal het niet uitkomen als jij verandert, je gaat dingen niet meer doen die je altijd deed en dingen juist doen die je anders nooit deed. Dat kan voor je omgeving een hele vreemde gewaarwoording zijn.

Dus Jezus zegt: Als je mij wilt volgen moet je de regie van je oude leven in mijn handen geven en dan zul je je leven behouden (eeuwig leven wel te verstaan!)

Is dit duidelijk, of loop ik weer te hard van stapel met mijn grote mond? bloos.gif


Samengevoegd:

Ik heb zelf ondervonden dat 75% van mijn vrienden, ik was fanatiek Feyenoord supporter (geen hooligan overigens), het maar raar vond dat ik ineens naar de kerk ging op zondag ipv naar de Kuip. Die vrienden ben ik nu dus kwijt. Dat deel van mijn leven heb ik dus afgelegd en ik heb bewust die keuze gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk willen we niet sterven.

Maar als we ons huidige leven proberen te redden door Gods wet te overtreden, lopen we het gevaar het eeuwige leven te verliezen.

Het is dus verstandig erop te vertrouwen dat Gods wet juist is, in de volle overtuiging dat als we komen te overlijden, onze Levengever ons in de opstanding zal gedenken en ons opnieuw de kostbare gave van het leven zal schenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

bij mij in de bijbel staat er in johannes 11:25 toch wel wat anders?

25 Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft,

en in matt 26 : 25 staat ook wat anders.

25 Toen zei Judas, die hem zou uitleveren: ‘Ik ben het toch niet, rabbi?’ Jezus antwoordde: ‘Jij zegt het.’

ik wou dus ff kijken wat er nog meer stond om eventueel verband te kunnen leggen met die teksten maar ik lees heel wat anders dan jij beschrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bij mij in de bijbel staat er in johannes 11:25 toch wel wat anders?

25 Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft,

en in matt 26 : 25 staat ook wat anders.

25 Toen zei Judas, die hem zou uitleveren: ‘Ik ben het toch niet, rabbi?’ Jezus antwoordde: ‘Jij zegt het.’

ik wou dus ff kijken wat er nog meer stond om eventueel verband te kunnen leggen met die teksten maar ik lees heel wat anders dan jij beschrijft.

Verrek! rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, kan iemand mij uitleggen wat met Johannes
12
:25 bedoeld wordt: \"Wie zijn leven liefheeft verliest het, maar wie in deze wereld zijn leven haat, behoudt het voor het eeuwige leven.\"

en Mattheus
16
:25 volgens mij..

\"Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden.\"

Kan iemand mij uitleggen wat hier in praktijk mee bedoelt wordt? Mag je in dit leven niet gelukkig zijn of zie ik dat verkeerd? En wordt in Mattheus 26:25 het martelaarsschap geprezen? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid