Spring naar bijdragen

Het Goede Doel


Aanbevolen berichten

Soms kan ik erg genieten van Nederlandse muziek. Hoewel ik dat vroeger dat maar vreemd vond om naar Nederlandse muziek te beluisteren. Alleen wil ik wel graag beoordelen dat het wel kan als christen om naar bepaalde muziek te luisteren. Nu ben ik minder zwart/wit gaan kijken.

Op de website link kun je gratis de nieuwste CD van Henk & Henk downloaden. Daarbij staat ook een nummer over God. Ik snap de tekst die hij zo bezingt niet helemaal goed. Wat is zijn motivatie daarvan geweest? En hij bezingt het gevoel van God! Hij kan hij dat nu weten?!

Verder had iemand mij verteld dat de muziek van Kadanz niet kan omdat hun gedachten goed niet goed zou zijn?!

Als ik zo ga redeneren kan ik beter de radio niet meer aan doen en puur alleen maar naar gospel luisteren. Maar gospel muziek vind ik minder mooi dan seculiere muziek. Hoe kan dat nu?! Is dat omdat gospel nooit gedraaid wordt op Radio 10 Gold of op 100%NL? Ik weet het niet? Laat uw reacties weten!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Ben,

Er bestaat gelukkig ook kwalitatief goede gospelmuziek alleen de hoeveelheid is aanzienlijk minder dan seculiere muziek. (Vreemd onderscheid, als je maar snapt wat ik bedoel.) Daarnaast is de drempel in Nederland hoger om gospelmuziek te draaien hoger dan de in de UK (Engeland eo). Daar heeft Delirious? menigmaal in de top 20 gestaan, hier niet. Helaas is het ook zo dat de meeste gospelbands alleen optreden op gospelfestivals, dus daardoor niet bekend raken daarbuiten.

Zelf heb ik een CD van Kadanz, mooie muziek. Misschien worden ze slecht gevonden omdat 1 of meerdere leden het opneemt voor homo's of wellicht zijn. Hun bekenste lied "In het donker" gaat daar volgens mij over.

Lijkt me slechte reden om hun muziek af te wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor uw reactie, leuk! Meestal draai ik bij een omroep seculiere muziek met gospel tussen door. Bijvoorbeeld David Meece of Amy Grant. Meestal geen muziek waarin Jesus of God voorkomt. Dit om mensen die niet gelovig zijn tegen het borst te stoten. Maar een plaat van George Michael "Jesus to a child" kan op eens wel?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je per se gospel willen luisteren? Er is zoveel goede muziek, waaronder soms ook christelijke artiesten. Luister gewoon alles.

Over Delerious? Dat is toch een band die grappige dingen gedaan heeft, maar totaal niet kan tippen aan tientallen bands uit het seculiere circuit in hetzelfde genre.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid