Spring naar bijdragen

Ik wilde NIKS meer weten van God


Aanbevolen berichten

Hi people!,Mijn naam is Rebecca,Sinds gisteren ingeschreven bij Credible..Ben eigenlijk altijd Christelijk opgevoed,Tijdje geleden TOTAAL gerebelleerd tegen God en het geloof..Ik wilde er werkelijk NIKS meer van weten..Ben me bezig gaan houden met occultisme, Tarotkaarten leggen, Pendelen etc.Ik woonde in die periode samen met een verkeerde vriend..bleek ook (geestelijk) erg gebonden te zijn met hem en kon eigenlijk niet wegkomen..Ben langzamerhand na 1,5 jaar weer wat Christelijke Gospel nummers gaan luisteren..(michael W. smith) en deed dat steeds meer en meer..Soms dan had ik de worship muziek opstaan..en dan begon mijn ex ontzettend raar te doen..hij kon de muziek NIET aanhoren..begon zich raar te gedragen in de zin van ..heel lomp doen..boeren laten, mij belachelijk maken ..soms dacht ik dat hij echt bezeten was..Echter!! hij kon de muziek NIET uitzetten..dat kon hij gewoon niet.. O_o..Nouja..om weer even terug te komen..ik was dus bezig met gospel luisteren..worship..ben ook weer gaan bidden.. En op een keer stroomden de tranen van mijn wangen..ik voelde me warm van binnen! Ik merkte dat ik dichter bij God kwam..en hoe dichter ik bij God kwam..Hoe erger de relatie met mijn toenmalige vriend werd..Hij werd agressief..probeerde mij helemaal te kleineren..Het was al enkele keren uitgeweest..maar telkens kwam ik weer terug.. heb nooit de kracht gehad om bij hem weg te blijven..maar WEL toen ik God \"opnieuw\" had leren kennen..Mijn ouders hebben mij weer in huis opgenomen..en ben inmiddels 4 maanden \"bevrijd\"....Weg van het occultisme, weg van mijn ex...Het occultisme heeft mij toen ontzetten aangetrokken..maar ik heb alle machten verbroken in Jezus naam!

Ik merk nu dat alles stukken beter gaat...financieel, hoe ik mij voel, hoe ik in het leven sta..

Ik ben een sterker persoon geworden..

Als ik eerlijk ben weet ik ook waarom ik weg ben gegaan van het geloof... Veel christenen vond ik zo NEP...ik zat in een kerk van dwaalleer..er werd gepredigd over dingen die niet klopten..dat er in de bijbel staat dat vrouwen een hoofddeksel moeten dragen tijdens de dienst..terwijl er een stukje verder staat dat God het haar aan de vrouwe heeft gegeven als natuurlijke sluier! maar dat vertelden ze dan weer niet..

Maar goed..verder ben ik dus altijd al christelijk opgevoed..dus ik eigenlijk was alles vanzelfspreken..\"geloof ik in god omdat mijn ouders me dat geleerd hebben??\"

In het beginsel denk ik JA zeker..maar ik heb nooit een PERSOONLIJKE relatie met god gehad..

Het was voor mij iets ontastbaars..iets wat zo ver weg leek..

Toen ben ik het gaan zoeken in occultisme dus..ook toevallig op die momenten mensen tegen gekomen die daar mee bezig waren en mij daar dieper in mee trokken..

Maar nu (zoals ik al eerder zei) ben ik daar vrij van.. af en toe struggle ik nog wel met het geloof..ik ben niet zo gewend om te bidden enzo...ik ken de bijbel niet..heb nog een lange weg te gaan..ik moet geestelijk nog groeien..

Ben wel op zoek naar een kerk nu..dit keer een GOEDE die ik ZELF heb uitgezocht..waar ik een goed gevoel bij heb..Lijkt me wel fijn om met andere Christenen in contact te komen..

(zodoende ben ik ook hier op deze site terecht gekomen)

Maar goed..ik ga het afronden..het is een prachtige dag en ik denk dat ik even een ijsje ga halen bij de Italiaan! ghehe..

Hoop dat jullie het fijn vonden om mijn getuigenis te lezen..

Ik wens jullie nog een fijne dag...And God Bless You Guys!

Link naar bericht
Deel via andere websites

God heeft jou nooit losgelaten... tof dat je dat zelf hebt mogen ontdekken smile.gif Bidden en Bijbellezen kun je leren en zoals je zelf al zegt, het is ook een kwestie van geestelijke groei. Waar een wil is is een weg, veel zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Mensen..bedankt voor jullie reacties!

@ SilverUnicorn.. Bijbel kun je inderdaad leren lezen daar ben ik nu ook mee bezig..Merk wel dat ik toch redelijk vaak dingen tegenkom waarvan ik denk..OOH JA dat wist ik al..haha..onbewust heb ik toch wel wat vastgehouden van wat ik van mijn ouders geleerd heb. smile.gif

@Reteip: Nieuwe testament..my favourite..vooral openbaring..SPANNEND haha..ben benieuwd wanneer de grote verdrukking komt..uiteraard zullen wij dan niet meer hier zijn..Maar eigenlijk wijst veel erop dat wij de eindtijd naderen..

anderzijds..roepen ze dat ook al jaren..haha..achja..we zien het wel..maar tot die tijd doe ik mijn best op Dedicated te blijven aan God

@ De gelovige> muziek kan idd erg ontroeren, is ook altijd iets wat mij diep kan raken..

@Bartus3: jij hebt ook zo iets meegemaakt? vertel! als je wilt..ben wel benieuwd..Soms voel ik me echt zo slecht..haha..Een Christen die Naar Wicca en occult gaat..en dan weer terug Christen..wat natuurlijk WEL goed is! smile.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rebecca, ik heb precies hetzelfde meegemaakt.

De meeste hier op het forum (old-school users) hebben het ook meegemaakt knipoog_dicht.gif Ik kwam hier op het forum als een 'wiccan' om (ja...hoe moet ik het zeggen) te discusseren. Ik ben daarna een tijdlang afwezig geweest. Verhuist naar Amerika en was het forum vergeten, maar ondertussen wel weer mijn geloof 'terug gevonden'.

Als je zegt dat je je slecht voelt snap ik dat heel goed,...Ik zit er nog heel erg mee, elke dag weer. Maar ik ben zo ontzettend blij dat ik God weer gevonden heb knipoog_dicht.gif

Ik kan me daarom ook goed inleven in jou verhaal smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Snow:

Waaa ja ik merk wel nu ik er met andere mensen over praat dat ik niet de enige ben..Ik voelde me echt een soort...."verrader", ik dacht dat ik de enige was maar de waarheid is anders..de Duivel doet erg zijn best om slechte dingen aantrekkelijk te maken en ons daarin mee te lokken..

Ik ben ook blij dat jij God weer terug hebt gevonden..*praises the Lord* Heb je ook niet het gevoel dat juist nu het geloof alleen maar sterker is?

Wow..Ik heb echt de afgelopen dagen een boost gekregen ofzo..Ook het praten over God brengt iets in mij naar boven..Doet me echt goed!

Maare ga jij wel naar een kerk ofzo?

Waar kom je eigenlijk vandaan als ik vragen mag?

Link naar bericht
Deel via andere websites

he rebeccaEzra,

ik zal t int kort vertellen.

ik heb niets met wicca te maken gehad, ik heb meer te maken gehad met demonen rotzooi.

ik ben christelijk opgevoed en altijd ook naar de kerk geweest en nog knipoog_dicht.gif

vorig jaar begon de elende rond januari, vrienden van mij die vertelde dood leuk dat t spookte in huis er gebeurde echt hele rare dingen daar, we spraken daar serieus over en ze vertelde dat ze naar een pargnost wouden stappen om t weg telaten halen.

Ik had zoiets van uit mijn christelijk achtergrond, dat paragnosten niet goed zijn en ik begon dat een beetje uitte leggen vanuit t geloofs gebeuren en dat ging helemaal mis, toen ik over het geloof begon werd ik aangevallen, begon hevig te trillen en sheaken werd ijskoud en de tranen liepen uit tniets overmijn wangen terwijl ik niet eens moest huilen.

door die ervaring ben ik op onderzoek uit gegaan, wat zo fout was en nooit had moeten doen.

zat heledagen achter de pc info en filmpjes tekijken over alles wat maar met satan en geesten en demonen temaken had, ik raakte er steeds dieper in verzijlt en kon het niet eens meer los laten t werd een drang wat ik niet eens kon stop zetten.

tijdens die zoek tochten op internet kwam ik ook op credible terecht widegrin.gif

ik begon steeds meer last tekrijgen van dingen, ik wist dingen van te voren zag schimmen en ga zo maar door tot op rare ervaringen op mn slaapkamer aan toe.

tijdens deze zooi bleef ik wel God zoeken en merkte soms ook wel dat Hij er echt was, maar satan bleef trekken aan mij met die zooi.

in september heb ik hulp gekregen van uit mijn gemeente, paar x gesprekken gehad maar verders niet.

ondertussen bleef ik maar bestookt worden met rottigheid.

totdat ik t zo zat was dat ik radicaal mijn keuze gemaakt heb.

Ik koos voor God en heb mij op 17-02-08 laten dopen, en het is nu een stukrustiger.

ik heb behoefte om bijbel telezen bid veel praat veel met Hem en kan het wel van de daken schreeuwen wie God is widegrin.gif

alleen t lijkt wel of satan mij nu nog ff een schop na geeft want (mis dat je die topic al wel gelezen heb "ik trek het niet meer") link

ik ga scheiden van mijn vrouw.

ik wil niet zeggen dat het zo is hoor maar het lijkt wel zo.

na mijn keuze voor God ging het zo goed en ben nog geen 4 weken gedoopt en gaat mijn vrouw vreemd en heeft geen berouw of niks.

goed me gaat maar stoppen anders wordt telang, dit was een korte verzie van mij verhaal knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maare ga jij wel naar een kerk ofzo?

Waar kom je eigenlijk vandaan als ik vragen mag?

@RebeccaEzra

Ik kom uit Harderwijk en ja ik ga weer naar de kerk, RKK.

Het helpt wel hoor naar de kerk gaan, ik weet niet of jij alweer gaat, maar ik raad het aan. Het is een geweldige manier om met je geloof bezig te zijn. party.gif

En of mijn geloof nu sterker is...absoluut! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hi people!,Mijn naam is Rebecca,Sinds gisteren ingeschreven bij Credible..Ben eigenlijk altijd Christelijk opgevoed,Tijdje geleden TOTAAL gerebelleerd tegen God en het geloof..Ik wilde er werkelijk NIKS meer van weten..Ben me bezig gaan houden met occultisme, Tarotkaarten leggen, Pendelen etc.Ik woonde in die periode samen met een verkeerde vriend..bleek ook (geestelijk) erg gebonden te zijn met hem en kon eigenlijk niet wegkomen..Ben langzamerhand na 1,5 jaar weer wat Christelijke Gospel nummers gaan luisteren..(michael W. smith) en deed dat steeds meer en meer..Soms dan had ik de worship muziek opstaan..en dan begon mijn ex ontzettend raar te doen..hij kon de muziek NIET aanhoren..begon zich raar te gedragen in de zin van ..heel lomp doen..boeren laten, mij belachelijk maken ..soms dacht ik dat hij echt bezeten was..Echter!! hij kon de muziek NIET uitzetten..dat kon hij gewoon niet.. O_o..Nouja..om weer even terug te komen..ik was dus bezig met gospel luisteren..worship..ben ook weer gaan bidden.. En op een keer stroomden de tranen van mijn wangen..ik voelde me warm van binnen! Ik merkte dat ik dichter bij God kwam..en hoe dichter ik bij God kwam..Hoe erger de relatie met mijn toenmalige vriend werd..Hij werd agressief..probeerde mij helemaal te kleineren..Het was al enkele keren uitgeweest..maar telkens kwam ik weer terug.. heb nooit de kracht gehad om bij hem weg te blijven..maar WEL toen ik God \"opnieuw\" had leren kennen..Mijn ouders hebben mij weer in huis opgenomen..en ben inmiddels 4 maanden \"bevrijd\"....Weg van het occultisme, weg van mijn ex...Het occultisme heeft mij toen ontzetten aangetrokken..maar ik heb alle machten verbroken in Jezus naam!

Ik merk nu dat alles stukken beter gaat...financieel, hoe ik mij voel, hoe ik in het leven sta..

Ik ben een sterker persoon geworden..

Als ik eerlijk ben weet ik ook waarom ik weg ben gegaan van het geloof... Veel christenen vond ik zo NEP...ik zat in een kerk van dwaalleer..er werd gepredigd over dingen die niet klopten..dat er in de bijbel staat dat vrouwen een hoofddeksel moeten dragen tijdens de dienst..terwijl er een stukje verder staat dat God het haar aan de vrouwe heeft gegeven als natuurlijke sluier! maar dat vertelden ze dan weer niet..

Maar goed..verder ben ik dus altijd al christelijk opgevoed..dus ik eigenlijk was alles vanzelfspreken..\"geloof ik in god omdat mijn ouders me dat geleerd hebben??\"

In het beginsel denk ik JA zeker..maar ik heb nooit een PERSOONLIJKE relatie met god gehad..

Het was voor mij iets ontastbaars..iets wat zo ver weg leek..

Toen ben ik het gaan zoeken in occultisme dus..ook toevallig op die momenten mensen tegen gekomen die daar mee bezig waren en mij daar dieper in mee trokken..

Maar nu (zoals ik al eerder zei) ben ik daar vrij van.. af en toe struggle ik nog wel met het geloof..ik ben niet zo gewend om te bidden enzo...ik ken de bijbel niet..heb nog een lange weg te gaan..ik moet geestelijk nog groeien..

Ben wel op zoek naar een kerk nu..dit keer een GOEDE die ik ZELF heb uitgezocht..waar ik een goed gevoel bij heb..Lijkt me wel fijn om met andere Christenen in contact te komen..

(zodoende ben ik ook hier op deze site terecht gekomen)

Maar goed..ik ga het afronden..het is een prachtige dag en ik denk dat ik even een ijsje ga halen bij de Italiaan! ghehe..

Hoop dat jullie het fijn vonden om mijn getuigenis te lezen..

Ik wens jullie nog een fijne dag...And God Bless You Guys!

Geweldig getuigenis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je getuigenis. Jouw geloof is niet abstract meer, maar je hebt nu een relatie. Ik lees dat tussen je woorden door.

Ik bid dat je Gods wil ten volle mag leren kennen door de wijsheid en het inzicht die zijn Geest je schenkt. Dan zul je leven zoals het past tegenover de Heer, hem volkomen welgevallig. Je zult vrucht dragen door al het goede dat je doet, je kennis van God zal groeien en je zult door zijn luisterrijke macht de kracht ontvangen om alles vol te houden en alles te verdragen.

- Naar Kolossenzen 1:9-11 -

Liefs,

Devotee

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Bartus3

Jeetje dat is idd best heftig allemaal!

Ik heb ooit van een predikant gehoord..hoe meer de duivel aan je trekt..of hoe heftiger de weeen zijn..hoe groter hetgeen is wat god voor jou voor ogen heeft!

Ik kan je geen advies geven wat betreft je scheiding want daar ben ik eerlijk gezegd ook niet zo goed in..maar als je de behoefte hebt om met iemand te praten (gewoon praten over vanalles en nog wat)dan moet je weten dat je me altijd kunt toevoegen op msn smile.gif

@Snow:

Ik ben druk opzoek naar een leuke kerk!!! a.s. zondag is de eerste aan de beurt..ben benieuwd of ze aan mijn "eisen"voldoen hahaha..

@Martijn + Bronze:

thanks..altijd leuk om te weten dat mensen mijn verhaal als positief ervaren big-smile.gif

@ Devotee..Echt heeel mooi...dankjewel heb de tekst van jou opgeschreven om te onthouden!

God Bless you guys!

Link naar bericht
Deel via andere websites

RebeccaEzra succes met je zoektocht ik hoop dat de viering/dienst waar je aankomende zondag heen gaat je geloof zal doen aanwakkeren, maar dat je de rust krijgt om ook naar jezelf en naar de Heilige Geest in je te luisteren. Kijk vooral niet enkel naar de uiterlijkheden in de verschillende kerken/gemeenten die je gaat bezoeken, of naar het type mensen wat er komt, maar kijk ook naar de leer die er verkondigd wordt.

Hoe dan ook, Gods zegen toegewenst en ik hoop dat je vandaag of morgen (of misschien wel over iets langere tijd, neem er vooral de tijd voor) je thuis kunt vinden in een kerk/gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm..nou de dienst was echt 100 keer niks..

we kwamen aan..met overvrolijke prozac mensen die ons ontvingen..zo vrolijk dat het nep was..we mochten helemaal vooraan zitten..

het was een vrij kleine evangelische gemeente..maar goed..ik stond open voor de dienst en wachtte af..

we begonnen met wat zingen...muziek was niet zo.maar daar kijk ik overheen als je prediging goed is..

Echter..toen de prediging begon was het moeilijk om de aandacht erbij te houden..er werd niet op een overtuigende manier gepredigd..het ging van hak op de tak..en er zat geen duidelijke boodschap in het verhaal...eigenlijk werder er dignen verteld die algemeen bekend waren, en Jezus leek wel erg ver weg..

daarna werd er iemand opgedragen..ik merkte dat de moeder van de baby in "tongen" sprak..dus ik dacht "hmm ok.." ik geloof ik tongen spreken..mits er iemand is die het ook kan vertalen..zodat de gemeente er lering uit trekt..

Later werd er nog wat gezongen..en "geworshipped"....nou dat sloeg echt alles..

denk dat wel 15 mensen in zogenaamde tongen spraken..anderen bleven voluit klappen..en er heerste een totale chaos...

Er kwam ook nog een gebed..voor de nieuwe "bezoekers"(ik en mijn zusje) of de ONBEKEERDEN hun hand op wilden steken als ze god wilden aannemen..NOUJAZEG..beetje raar om er meteen van uit te gaan als ik daar voor het eerst ben dat ik nog niet bekeerd ben..

Maar goed..al met al..Zeeeer chaotisch..de prediging heeft geen duidelijke boodschap achtergelaten, en dit is ZEKER niet voor herhaling vatbaar..

Misschien breng ik vanmiddag een bezoekje aan Arhem..(wel een eind rijden vanuit eindhoven maar moet toch IETS he) daar zit de Christian City Church...(zitten ook in amsterdam geloof ik)

Dat schijnt meer "amerikaans" te zijn..beetje "Hillsong" achtig iets..daar houd ik wel van..dus ben benieuwd..ik houd jullie op de hoogte..

Hoe gaat het eigenlijk bij jullie aan toe in de diensten..ik ben wel benieuwd....

GBY!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spijtig dat het niet helemaal goed gevallen is. Misschien was de dienst voor de mensen zelf ook niet helemaal zoals ze gewend zijn. Wellicht was er een andere voorganger of lag het aan wat anders, maar misschien is het altijd zo, wie weet. Om daar achter te komen zou je eens moeten praten met de mensen die er vaker komen.

Ga voor jezelf ook na of je een kerk/gemeente dicht bij huis wil hebben of dat je het niet erg vind om wekelijks een uurtje in de auto te zitten. Persoonlijk zou ik een kerk/gemeente prefereren die op redelijk korte reisafstand is. Zo ga ik graag op de fiets naar de kerk met mooi weer zoals vandaag. Maar goed, dat is mijn keus. smile.gif

Hoe een viering er bij mij in de kerk uitziet hangt er een beetje van af wat voor een viering het is. Over het algemeen zal het een mis zijn en die heeft een standaard opbouw. Zelfs de lezing van het evangelie is vooraf bepaald. Als ik zou willen kan ik kijken wat er in het jaar 2012 op de derde zondag van april wordt behandeld. Maar hoe dat zit is geen stof voor dit topic, en ik betwijfel of het je interesseert. smile.gif Ik zal nog wel even een korte samenvatting geven wat de volgorde van de liturgie is van de Latijnse ritus (wel gewoon in het Nederlands) die wij gebruiken.

Edit: het is wel een erg lang stuk geworden. Het is ook gewoon na te lezen via de onderstaande link. knipoog_dicht.gif

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid