Spring naar bijdragen

Zelf muziek schrijven


Schrijf jij zelf muziek  

  1. 1. Schrijf jij zelf muziek

    • Ja, vaak
      3
    • Ja, soms
      10
    • Nee
      4


Aanbevolen berichten

De afgelopen 4 dagen heb ik samen met mijn huisgenoot en een andere vriend 3 nieuwe (christelijke) nummers geschreven.

Omdat er op credible een behoorlijk divers gezelschap aanwezig is, vroeg ik me af of er meer mensen zijn die hun eigen liedjes (of alleen muziek of teksten) schrijven...

En zo ja, is het een idee om deze hier met elkaar te delen?

Graag jullie reactie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben megaslecht in teksten. Moest voor school componeren (eind-examen muziek he...) maar dat was imho nooit zo'n succes.

Melodietjes lukt meestal wel. Vind het heerlijk om gewoon een gitaar te pakken en te noe-noeën of yeahyeah'n op de akkoorden die ik aansla knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

vertaal alleen af en toe wat nummers om in ons kerkblad te zetten.

ik heb zelf niet de creativiteit om wat te verzinnen, meer om andersmans werk aan te passen aan een bepaalde situatie, bijvoorbeeld voor een bijzondere kerkdienst

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik 'schrijf' af en toe wel wat muziek ja. Dan zit ik gewoon wat te pingelen op mijn gitaar en denk dan van "hee, dit klinkt leuk!" en dan werk ik het wat verder uit enzo, maar ik maar er zelden tekst bij. Soms improviseer ik wel wat tekst ofzo, als ik ergens mee zit of iets zing ik dat er soms uit, maar meestal neurie ik gewoon een melodietje mee.

Overigens heb ik nu een samenwerkingsverband met mijn zusje volgens mij, zij schrijft de tekst, en ik de muziek erbij. Gister kwam ze met de eerste songtekst en een soort van melodielijn, en dat mag ik verder uitwerken.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een programma, Sony Acid genaamd, waarmee je muziek kan maken. Je kan allemaal instrumenten opnemen en dan toonhoogtes en noten (Of is dat hetzelfde?) instellen. Zo heb ik dus wat kleine liedjes gemaakt met gitaar, basgitaar, drum, piano, viool, en nog wat andere instrumenten.

Ik ben verder niet muziekzaal aangelegd en heb geen verstand van muzieknoten dus ik probeer steeds maar wat, en als het goed klinkt hou ik het. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb een programma, Sony Acid genaamd, waarmee je muziek kan maken. Je kan allemaal instrumenten opnemen en dan
toonhoogtes en noten (Of is dat hetzelfde?)
instellen. Zo heb ik dus wat kleine liedjes gemaakt met gitaar, basgitaar, drum, piano, viool, en nog wat andere instrumenten.

Ik ben verder niet muziekzaal aangelegd en heb geen verstand van muzieknoten dus ik probeer steeds maar wat, en als het goed klinkt hou ik het.
smile.gif

tonen kun je horen en noten kun je zien stuutje.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Momenteel ben ik bezig met een muzikaal projectje - al weet ik nog niet hoe het gaat lopen. We - een vriend en ik - schrijven voorlopig nummers in het singer-songwriter-genre: ik de teksten en de zanglijn, hij de gitaar/pianopartijen en ook wel helpende met de zanglijnen. Als we een aantal nummers hebben, gaan we kijken wat we ermee willen en hoe en zo...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid