Kenya 0 Geplaatst 29 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 29 februari 2008 Veel banken finacieren de wapenindustrie, de mijnindustrie (veel vervuiling), de sexindustrie of bedrijven die gebruik maken van kinderarbeid. Kun je eigenlijk niet beter uit principe duurzaam bankieren zoals dat bij ASN bank of Triodos Bank kan. Dan weet je in elk geval dat er niets vervelend met je geld wordt uitgehaald. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 29 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 29 februari 2008 Kan je wat meer info geven? Zoals welke banken en het bewijs dat ze investeren in welke onverantwoorde industrie? Link naar bericht Deel via andere websites
Kenya 0 Geplaatst 29 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 februari 2008 Zembla heeft daar vorig jaar een item over gehad. Nog steeds terug te vinden op www.uitzendinggemist.nl/. Daarnaast heeft milieudefensie een site geopend link waar je kunt zien wat jouw bank op het gebied van rentmeesterschap voor de aarde doet. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 1 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2008 Quote: [url=http://forum.credible.nl/topic.php? Kun je eigenlijk niet beter uit principe duurzaam bankieren zoals dat bij ASN bank of Triodos Bank kan. Bankier je dan duurzaam omdat je klant bent bij Triodos of ASN of opereren die twee banken duurzaam? En wat is duurzaam nou precies dan? Het wordt tegenwoordig overal tegenaan gegooid. Had Triodos niet een of andere actie met een (schijnt mij) compleet oncomfortabele boomstambank? Link naar bericht Deel via andere websites
Kenya 0 Geplaatst 1 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2008 De vraag is of je als christen bij een bank moet blijven zitten die dingen met je geld doet waar je het niet mee eens bent. Rabobank komt er in het onderzoek van milieudefensie trouwens ook nog redelijk vanaf (zie link in mijn vorige post). Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 1 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2008 Hoever ga je hier in? Dit gaat eigenlijk alleen maar over milieu of nog mooier 'umwelt'. Ik kan mij zo voorstellen dat in mijn kringen mensen het helemaal niet prettig vinden als bijvoorbeeld de ASN Bank zou investeren in radio/tv/internetmedia/theater/kunst/popmuziek/podia/bioscopen en vul maar aan.. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten