Spring naar bijdragen

Duurzaam bankieren een principe


Aanbevolen berichten

Veel banken finacieren de wapenindustrie, de mijnindustrie (veel vervuiling), de sexindustrie of bedrijven die gebruik maken van kinderarbeid.

Kun je eigenlijk niet beter uit principe duurzaam bankieren zoals dat bij ASN bank of Triodos Bank kan.

Dan weet je in elk geval dat er niets vervelend met je geld wordt uitgehaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[url=http://forum.credible.nl/topic.php?

Kun je eigenlijk niet beter uit principe duurzaam bankieren zoals dat bij ASN bank of Triodos Bank kan.

Bankier je dan duurzaam omdat je klant bent bij Triodos of ASN of opereren die twee banken duurzaam? En wat is duurzaam nou precies dan? Het wordt tegenwoordig overal tegenaan gegooid.

Had Triodos niet een of andere actie met een (schijnt mij) compleet oncomfortabele boomstambank?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vraag is of je als christen bij een bank moet blijven zitten die dingen met je geld doet waar je het niet mee eens bent.

Rabobank komt er in het onderzoek van milieudefensie trouwens ook nog redelijk vanaf (zie link in mijn vorige post).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoever ga je hier in? Dit gaat eigenlijk alleen maar over milieu of nog mooier 'umwelt'. Ik kan mij zo voorstellen dat in mijn kringen mensen het helemaal niet prettig vinden als bijvoorbeeld de ASN Bank zou investeren in radio/tv/internetmedia/theater/kunst/popmuziek/podia/bioscopen en vul maar aan..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid