Spring naar bijdragen

Stoppen met geneeskunde?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik zit met een dilemma en hopelijk kunnen jullie mij goede adviezen geven. Het zit namelijk zo:

Ik heb 2 jaar klinische en neuropsychologie gestudeerd in Utrecht. Maar omdat ik hoorde dat een neuroloog altijd boven de neuropsycholoog staat, en geneeskunde me sowieso een ideale studie leek, wilde ik dat bereiken. En ook door de bangmakerij verhalen van het moeilijk kunnen vinden van een baan als je eenmaal afgestudeerd psycholoog bent en het ook lastig is om tot de GZ-opleiding toegelaten te worden.

Na lang overwegen heb ik besloten om na 2 jaar te stoppen en een jaar Nk,SK,WI en Bio-certificaten te halen (ik had geen N&G). Het jaar erop ben ik ingeloot in Amsterdam.

Maar het maakt me niet gelukkig. Het beroep zelf lijkt me mooi, maar ik ga bijna met tegenzin naar de uni. Ik kan me moeilijk motiveren en heb het eigenlijk ook gehad met het vele studeren. Ik heb nu 1,5 jaar erop zitten en alles gehaald, zelfs zonder echt alles te leren. En dat maakt het zo moeilijk, ik weet dat je een mooi beroep krijgt, hoewel die hierarchie me zeker niet aanspreekt en het vele harde werken. En je moet er veel voor opgeven, en ik weet nu dat een studie/baan niet alles is in het leven. Nu moet ik nog 4,5 jaar en dan ben ik alleen nog maar basisarts.

Het is denk ik dat ik het allemaal teveel geidealiseerd heb en nu merk hoe het echt is.

Ik ben geen opgever en ik heb hier voor gekozen, maar het niet gelukkige gevoel houdt al een half jaar vol.. Hoe moet ik dan de komende 4,5 jaar doorkomen?

Ook moet ik elke dag reizen, omdat amsterdam me niet trekt en ik in Utrecht wil blijven wonen.

Als ik naar mijn gevoel luister dan zou ik in april (want dat kan, ik had me voor de zekerheid dat dit zou gebeuren voor feb weer ingeschreven)verder kunnen gaan met vakken uit het 3e jaar en dan hoef ik nog maar een jaar met vakken en bacheloronderzoek en het laatste jaar is alleen nog stage en onderzoek (met 2 leuke vakken). En ik heb dan ook meer tijd voor mezelf.

Het enige wat knaagt is.. als ik afgestudeerd ben, krijg ik dan spijt dat ik niet doorgezet heb met geneeskunde? Maar dat weet je natuurlijk nooit..

Heeft iemand hier ervaring mee of kan me adviezen geven?

Ik hoop het!

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat wil je?????? Neuroloog worden of neuropsycholoog? De hirarchie van het ziekenhuis staat je niet aan, maar wat je ook kiest, je zult in beide keuzes met dezelfde hirarchie te maken krijgen. Waarom wil je neuroloog worden? Het verhaal wat je vertelt over geneeskunde zal niet veranderen, aan wat ik van geneeskundestudenten om me heen hoor. Verder zal je co-schappen op allerlei verschillende afdelingen moeten lopen, daarin kan je je niet specifiek focussen op neurologie. Is de kans dat je na je co-schappen een AIO-plaats krijgt op de neurologie groter dan dat je een plaats gaat krijgen op de GZ-opleiding?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Het is niet zo dat ik neuroloog wil worden, maar het feit dat een arts boven je staat gaf me een extra zetje om geneeskunde te gaan doen.

Mijn interesses liggen qua beroep nu bij internist of huisarts.

En tja.. wist ik maar een antwoord op wat wil je????? als ik dat wist, had ik nu niks gepost..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid