Spring naar bijdragen

Familie, soms best lastig?


Aanbevolen berichten

Ik ben de laatste tijd niet vaak op het forum, want ik heb het erg druk met mijn studie en met mijn bruiloft.

Het gaat echt een prachtige dag worden, maar de familie (2 niet hoor)werkt niet echt mee en zorgt voor veel stress.

Onze vrienden vinden alles gezellig, maar het lijkt dat de familie onderonsjes aan het uitvechten is op onze dag en voor onze dag.

Het gaat nu zelfs zo ver, dat de opa en oma van mijn vriend nu niet bij het eten zijn op onze bruiloft, terwijl ze daar(het is een klein gezelschap) wel voor uitgenodigd zijn.

Ik vind dit natuurlijk niet leuk en had dit bij deze familie ook niet verwacht.

Bij mijn andere familie is meer onenigheid en ik heb ook besloten om mijn oom en tantes niet uit te nodigen. Dit vond mijn oma natuurlijk niet leuk (en te begrijpen), maar gelukkig accepteert ze het nu wel).

Zoals jullie lezen is het bij de familie dus best wat raar verloop en ik vind dit vervelend.

De andere twee families zijn wel enthousiast en daar krijg je super leuke reacties van en 1 familielid stuurt ook elke week een kaartje en dat vrolijkt mij op en dat laat mij zien dat niet elke familie hetzelfde is.

Ik ben blij dat ik dit even kwijt kan, maar wie maakt ook zulke dingen met familie mee (bijv. met een feest, trouwerij enz.)?

Want de uitspraak, familie krijg je en vrienden kies je uit, laat het bij mijn bruiloft wel zien, dat dit echt zo is, want sommige familie werkt niet echt mee op onze bruiloft, terwijl onze vrienden willen dat we onze droomdag beleven big-smile.gif.

Wie heeft ook zulke ervaringen met familie? Is het normaal dat er in families onenigheid is en dat daar mensen de dupe van worden die niks met die \"onderonsjes\" te maken hebben???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn familie was heel makkelijk met mijn bruiloft, dus die ervaring heb ik niet, maar één ding wil ik je héél sterk aanraden, in het bijzonder voor je daggasten: Het is JULLIE dag, dus nodig alleen mensen omdat JULLIE willen dat ze erbij zijn, niet omdat het moet, hoort, mensen misschien beledigd zullen zijn, of wat voor andere reden dan ook. smile.gif

Veel plezier met de voorbereidingen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn vader en moeder kunnen niet door een deur. Wat dat betreft woont mijn vader "gelukkig" aan de andere kant van de wereld. Maar voor bruiloften zal ik (of mijn broertje of zusjes) allebei wel moeten uitnodigen. Punt alleen is dat mijn vader alle aandacht naar zich toetrekt en zulke momenten denkt even te kunnen gaan bijkletsen met m'n familie terwijl mijn broertje en zusjes met een grote boog om hem heen willen lopen. Mijn vaders familie heeft mijn moeder het leven zuur gemaakt tijdens de scheiding, dus mijn moeder is niet al te blij als ik contact zou hebben met familie van mn vaders kant.....

Mijn moeder heeft geen contact meer met haar broers en zussen en dat verhaal is te ingewikkeld voor het forum....

ja, ik heb dus wel last van de problemen van mijn familie. Het punt met familie is, dat je aan ze vast zit

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, wij hebben ook duidelijk ons eigen ding gedaan en mensen uitgenodigd die we zelf op de bruiloft willen hebben. Het is soms moeilijk, want sommige mensen vinden dat lastig, maar het blijft onze dag (en ik ben wel iemand die altijd met iedereen rekening wilt houden).

Marliesje, dat is zeker niet fijn als dat tussen je ouders zo is, dit verhaal komt mij bekend voor, want mijn oma, wil altijd opvallen als mijn opa er is, die gaat altijd overdreven doen en daar kan de nieuwe vrouw van mijn opa (en te begrijpen) niet tegen. Deze twee mensen mogen dan ook niet in elkaars gezichtsveld zitten :S.

Dank je wel voor jullie reacties big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid