Spring naar bijdragen

Bekering tot het evangelie


Aanbevolen berichten

ik wil hier graag een stuk over het evangelie schrijven en hoop dat god alle eer krijgt.

Hierbij neem ik steeds mezelf als voorbeeld om te laten zien, hoe ik voor mijn bekering was.

God laat in de bijbel zien dat alle mensen zondaars zijn.

onder andere wordt dit duidelijk gemaakt in romeinen 2 vers 1 of romeinen 3vers 10 tot vers 20

Dat betekend op het moment dat je geboren wordt je natuur al slecht is.

En de zonde is een gevolg daarvan niet de oorzaak, de oorzaak is dat je zelf slecht bent.

Dit is gekomen doordat adam en eva in de hof van eden, het enigste gebod wat god hun had gegeven hadden overtreden.(genesis 3)

Dit had als gevolg dat de mens het goede wel wist maar alleen nog maar het kwade deed.

Alles wat de mensen deden was steeds het doen van de zonde.

Genesis 6:5 Toen de Here zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was

jeremia 3:17 Te dien tijde zal men Jeruzalem noemen de troon des Heren, en alle volken zullen zich daarheen verzamelen om de naam des Heren te Jeruzalem, en zij zullen niet meer wandelen naar de verstoktheid van hun boos hart.

Misschien vraag je je wel af wat is zonde?

Een zonde is ongehoorzaamheid aan god.

Dit kan zowel het kwade doen tegen god als tegen andere mensen.

Ik kan je vertellen dat de grootste zondaar die ik ken dat ben ik zelf (was).

Nu is het anders.

Voordat ik tot geloof kwam, waren de dingen die ik bedacht steeds slecht.

Mensen die mij voor mijn bekering hebben meegemaakt, als je die zou hebben gevraagd hoe ik was.

Dan zou je hoogstwaarschijnlijk het antwoordt krijgen dat ik een goed persoon was en een voorbeeld voor andere mensen.

Ik kan je vertellen dat ik geen goed persoon was en iemand die in mijn hart zou hebben gekeken.

Zou op dat moment ervan overtuigd zijn, dat ik de slechtste persoon op aarde was.

Hier kwam gelukkig een einde aan op het moment dat ik de bijbel ging lezen, tot geloof in jezus christus kwam en hem als heer had aangenomen.

ik merkte vlak voordat ik tot geloof kwam dat ik in het romeinen 7 probleem zat.

Romeinen 7:19 Want niet wat ik wens, het goede, doe ik, maar wat ik niet wens, het kwade, dat doe ik.

ik wou dingen bereiken in dit leven, ik wou het goede doen maar ik merkte steeds dat ik het kwade deed.

cry.gif

Laat ik het maar zeggen, zonder jezus christus in mijn leven zou ik tot in eeuwigheid alleen maar kwaad doen.

Ik zou een slaaf van mijn eigen onrecht zijn, dit is het ergste wat zou kunnen gebeuren.

Het is alsof je in een kamer zit die donker is en je loopt steeds overal tegenaan want je ziet het niet.

Als god mij voor al het kwaad dat ik had gedaan zou moeten oordelen zou het meteen voor eeuwig zijn.

ik denk dat god een zonde erger vind, dan wat ik van alle zonden in de wereld vind.

Maar god is genadiger en liefdevoller dan wat een mens ooit kan begrijpen.

God heeft geoordeeld maar niet op die manier dat ik voor eeuwig in de hel zou worden geworden.

God wil trouwens dat geen enkel mens verloren gaat, de hel is nooit bedoeld voor mensen.

Maar helaas als iemand zich niet afkeert van al het onrecht dat hij/zij bedrijft en zich niet door het werk van jezus christus laat verzoenen, is dat zijn eindbestemming.

2 Petrus 3:9 De Here talmt niet met de belofte, al zijn er, die aan talmen denken, maar Hij is lankmoedig jegens u, daar Hij niet wil, dat sommigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

Jezus christus behoorde niet van de geboortelijk van adam maar was door de heilige geest in maria verwekt.

hij was, is de enigste mens die nooit een zonde heeft gepleegd en was altijd gehoorzaam aan god.

Hij was de enigste waarvan god kon zeggen hij is precies zoals ik.

Aan het kruis werd jezus christus geoordeeld, alsof hij alle zonden had bedreven die er ooit waren geweest.

Hoe diep iemand ook is gezonken en hoeveel kwaad hij/zij heeft bedreven, hou hier mee op en laat je verzoenen door het werk van jezus christus met god.

Het bloed van jezus christus heeft alle zonden die ik ooit heb gedaan weggenomen.

Dat betekend dat ik nooit meer in de hel terecht kom maar dat niet alleen ik ben ook een rechtvaardige geworden. big-smile.gif

God geeft de zekerheid dat ik in de hemel kom.

Romeinen 3:25 Hem heeft God voorgesteld als zoenmiddel door het geloof, in zijn bloed, om zijn rechtvaardigheid te tonen, daar Hij de zonden, die tevoren onder de verdraagzaamheid Gods gepleegd waren, had laten geworden;

Nu zul je wel denken, het bloed heeft nu al het kwaad dat ik hebt gedaan weggenomen en helaas ook nog kwaad dat ik zal bedrijven.

Maar dat betekend niet dat mijn natuur waar al dat kwade slechte uit voortkomt is veranderd.

De enigste mogelijkheid is dat ik dood ga?? Op het moment toen ik tot geloof kwam ben ik niet gestorven, maar god heeft me een nieuwe natuur gegeven.

Want jezus christus is niet alleen gestorven god heeft hem ook uit de dood opgewekt.

Zo is het ook met mijn leven op het moment toen ik tot geloof kwam ben ik met jezus christus gestorven, die oude mens is verleden tijd.

Het is een feit dat toen jezus christus stierf toen is die oude ik ook gestorven.

Maar god heeft me ook weer uit de dood laten opstaan, namelijk de heilige geest kwam in mij wonen.

Het verschil is eerst deed ik alleen maar zondigen en kwaad, nu hoef ik niet meer te zondigen want de nieuwe mens wil gehoorzaam zijn aan god.

Helaas bega ik nog weleens een zonde,wat heel erg is maar ook daarvan weet ik dat het bloed van jezus christus me hiervan vrijspreekt.


Samengevoegd:

er komt nog meer...


Samengevoegd:

ik weet nog dat toen ik tot geloof kwam ik nog nooit zo"n blijdschap had als op dat moment.

De liefde van god was zo duidelijk, het was nog erger als dat je verliefd bent.

Als gevolg van het leren kennen van god werd me duidelijk dat een aantal dingen echt niet konden.

Zo heb ik een heleboel new age boeken in de prullebak gegooid boeken als de kracht in jezelf.

Weg met die drek, in mijzelf zit helemaal geen kracht alle kracht, wijsheid en inzicht komt van de schepper van hemel en aarde.

Er vlogen ook een heleboel cd"s de prullebak in, ik had op dat moment een hele grote collectie trance cd"s, ik denk een stuk of 60 cd"s.

Maar dat niet alleen later vlogen er nog meer cd"s de prullebak in, ook alle illegale gekopieerde cd"s gingen de prullebak in.

Ik geloof dat dit de eerste vruchten van mijn bekering waren.

Niemand had me overigens verteld dat die dingen weg moesten, maar god had het me zelf duidelijk gemaakt.

Het gevolg van de bekering was dat het kwade wat ik eerst lief had nu haatte.

Ja op een bepaald moment vloog de televisie ook uit mijn huis, ik kon al het kwaad niet meer aanzien.

De hele tijd zag ik al het kwaad wat de mensen waren aan het doen zoals geweld, liegen, bedriegen, stelen, moord etc.

Het ergste vond ik dat god de hele tijd belachelijk werd gemaakt, ik ging me alleen nog maar ergeren.

Toen ik de televisie had weggedaan merkte ik dat de relatie met jezus nog beter werd en dat god me meer zegende.

Maar dat niet alleen ook mijn hele persoon veranderde, athans god veranderde mijn hele persoon.

Zelf zie ik helemaal niks, jezus is het licht niet ik.


Samengevoegd:

de belangrijkste persoon in mijn leven is god.

ik kan je zeggen alle goede eigenschappen heeft hij volmaakt.

Hij is de enigste die volmaakt lief kan hebben, volmaakt genadige is etc.

Mijn relatie is een 24/7 relatie 24 uur per dag 7 dagen per week.

Buiten god om is alles duisternis, want hij is zelf het licht.

ik ben er niet om mezelf te entertainen maar om god lief te hebben en je naaste lief te hebben.

ik sta in dienst van god en van mijn naaste.

In het evangelie draait het niet om mij maar om jezus christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het ik ben geen taalwonder, maar ik hoop dat de boodschap duidelijk is.

Taal was altijd een van mijn zwakste punten.

Ik wou nog even een aanvulling doen.

Misschien zijn er wel mensen die niet zo sterk in hun geloof staan, waarvan het geweten heel duidelijk werkt.

Vaak in orthodoxere richtingen, waar de hele tijd wordt gezegd dat je niet deugt en een zondaar bent.

Waar het altijd maar weer over de zonde gaat.

Die steeds zien dat het fout gaat, die zichzelf als een misbaksel zien.

Tegen die mensen wil ik zeggen aanvaard dat jezus christus al jou zonden heeft gedragen.

Zie wat god in het bloed ziet namelijk dat al jou zonden zijn vergeven, je bent geen zondaar maar een kind van god

Ja zelfs Een rechtvaardige.

Je bent geen misbaksel meer, dat was je dat is een leugen.

God heeft je een nieuwe natuur gegeven.

maar aan de andere kant heb je ook personen die het werk van jezus als een kaartje naar de hemel zien.

Waar nergens uit blijkt dat er een bekering heeft plaatsgevonden.

Die van de wereld houden en hun denken en doen is precies als andere mensen.

Tegen die personen zeg ik bekeer je en je mag je afvragen of je ooit wel een kind van god bent geweest.

Dan ben je namelijk nog erger dan iemand die niet gelooft.

jacobus zegt

Jakobus 2:14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden?

Jakobus 2:17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Jakobus 2:18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ik heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken.

iemand die zegt dat hij gelooft maar het blijkt nergens uit, dat is een dood geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaaf man!!!

Ik heb dat ook gedaan alle wereldse zooi het huis uit, geen onreine muziek meer.

Maar uhhhh je mag best wel een televisie hebben hoor??

Ik heb er ook één maar waarneer het de verkeerde kant op gaat heb ik zoeen fantastische zap aparaatje die me goed bediend.

Ik vindt het een goed verhaal maar we moeten wel met de beide benen op de grond blijven staan, ik heb ook een tv maar die staat minder aan dan mijn contact met God.

God wil ook dat we plezier hebben en niet als het ware op een donkere zolder gaan zitten bidden omdat we anders onrein worden.

We leven nu eenmaal in een tijd dat alles onreiner en donkerde en bozer wordt maar we moeten ons niet geheel gaan afsluiten voor de wereld. Om met iemand een goed gesprek aan te gaan moet je toch weten wat zich afspeeld in de wereld ect.

Voor de rest kan ik me goed vinden in je verhaal

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gaaf man!!!

Ik heb dat ook gedaan alle wereldse zooi het huis uit, geen onreine muziek meer.

Maar uhhhh je mag best wel een televisie hebben hoor??

Ik heb er ook één maar waarneer het de verkeerde kant op gaat heb ik zoeen fantastische zap aparaatje die me goed bediend.

Ik vindt het een goed verhaal maar we moeten wel met de beide benen op de grond blijven staan, ik heb ook een tv maar die staat minder aan dan mijn contact met God.

God wil ook dat we plezier hebben en niet als het ware op een donkere zolder gaan zitten bidden omdat we anders onrein worden.

We leven nu eenmaal in een tijd dat alles onreiner en donkerde en bozer wordt maar we moeten ons niet geheel gaan afsluiten voor de wereld. Om met iemand een goed gesprek aan te gaan moet je toch weten wat zich afspeeld in de wereld ect.

Voor de rest kan ik me goed vinden in je verhaal


Samengevoegd:

Quote:

Maar uhhhh je mag best wel een televisie hebben hoor??

Ik heb er ook één maar waarneer het de verkeerde kant op gaat heb ik zoeen fantastische zap aparaatje die me goed bediend.

Ik vindt het een goed verhaal maar we moeten wel met de beide benen op de grond blijven staan, ik heb ook een tv maar die staat minder aan dan mijn contact met God.

God wil ook dat we plezier hebben en niet als het ware op een donkere zolder gaan zitten bidden omdat we anders onrein worden.

We leven nu eenmaal in een tijd dat alles onreiner en donkerde en bozer wordt maar we moeten ons niet geheel gaan afsluiten voor de wereld. Om met iemand een goed gesprek aan te gaan moet je toch weten wat zich afspeeld in de wereld ect.

Voor de rest kan ik me goed vinden in je verhaal

romeinen 12:2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

Wat er in de wereld afspeelt is wel duidelijk, daar zie je al het kwaad wat mensen tegen elkaar en tegen god doen.

Dit zal doorgaan tot de wederkomst van christus.

Om een goed gesprek met iemand over het evangelie te beginnen heb ik wijsheid en inzicht van god nodig, al het kwaad wat de

wereld doet, hoef ik niet te weten daar staat de bijbel vol van.

ik wil me juist in het licht verdiepen, namelijk in jezus christus.

En dat ik iets al is het maar een beetje van jezus kan laten zien in deze pikdonkere en koude wereld.

Prediker 1:9 Wat geweest is, dat zal er zijn, en wat gedaan is, dat zal gedaan worden; er is niets nieuws onder de zon.

nee ik geloof dat een televisie niet bij een christen thuishoort.

Ik denk dat de media misschien wel het grootste probleem van onze tijd is, aan de hand van de media hebben

denk ik veel christenen hun denkbeelden gevormd, inplaats van naar god te luisteren.

Dit is wat ik vooral vandaag de dag vooral bij de media zie gebeuren.

daniel 11:36 En de koning zal doen wat hem goeddunkt; hij zal zich verhovaardigen en zich verheffen tegen elke god, zelfs tegen de God der goden zal hij ongehoorde woorden spreken, en hij zal voorspoedig zijn, totdat de maat van de gramschap vol is; want wat vastbesloten is, geschiedt.

Een ander voorbeeld wat je steeds in de bijbel ziet is dat de israelieten zich niet met de volkeren mochten inlaten.

De volken namen niet de gebruiken van de israelieten over maar de israelieten namen de gebruiken van de volken over.

qoute : God wil ook dat we plezier hebben en niet als het ware op een donkere zolder gaan zitten bidden omdat we anders onrein worden.

wie zegt dat ik op een donkere zolderkamer zit te bidden?

Misschien ben ik wel heel actief op de manier zoals hieronder staat beschreven.

romeinen 15 vers 2 ieder onzer trachte zijn naaste te behagen, ten goede, tot opbouwing,

3 want ook Christus heeft Zichzelf niet behaagd, maar, gelijk geschreven staat: De smaadwoorden van hen, die U smaden, kwamen op Mij neder.

In de meeste landen van deze wereld heeft het volgen van jezus christus veel consequenties.

Voor veel betekend het volgen van jezus christus,het verliezen van al je bezittingen, vaak wil je familie niks meer van je weten.

Er worden zelfs veel christenen gedood omdat ze jezus christus volgen.

ik denk dat het een bepaalde lauwheid is wat we hier in het westerse christendom hebben.

openbaring 3 vers 14 tot 18

jezus doet uitspraken als deze.

Mattheus 16:25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid