Spring naar bijdragen

Creatieve Therapie


Aanbevolen berichten

Hoi,

Heeft iemand ervaring met de opleiding Creatieve Therapie? Ik wil namelijk stoppen met de Pabo, en oriënteer me op andere studies. Creatieve Therapie lijkt me wel wat, maar ik ken niemand die hier ervaring mee heeft. Weet iemand wat meer? Wat moet ik me bij de opleiding voorstellen? Wat voor vakken krijg je? enz enz enz..

bye.gif Dboor

Link naar bericht
Deel via andere websites

De benaming van de opleiding werkt altijd een beetje op mijn lachspieren.. puh2.gif De klas waarin ik vorig jaar zat, was gemengd met MWD (maatschappelijk werk) SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) en creatieve therapie.

Er zaten van de 30 mensen, 2 mensen die creatieve therapie deden en dit jaar heb ik helemaal niemand gezien die het nog deed.

Ik weet dat je meer vakken zoals drama & muziek volgt. Maar verder krijg je ook de algemene vakken die ook aan SPH en MWD gegeven worden.

Maar misschien heb je meer aan deze link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is daar wel een beetje werk in te krijgen?

Volgens mij wel, je kunt bij verschillende organisaties aan de slag. (Riagg e.d.) Anders kun je ook nog voor jezelf beginnen.

@ Corientje123: Die site had ik ook gezien ja, maar het was me nog niet helemaal duidelijk. Bedankt iig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb ik ook nog naar gekeken (muziektherapie in het speciaal). Ik heb het niet gedaan omdat er weinig werk in is en omdat ik de studie erg vaag vond blijven. Ook bij voorlichtingen enzo werd nou niet echt duidelijk wat de therapie nou precies voor een doel en werkwijze had (behalve: 'mensen helpen door middel van een creatieve uiting)

Overigens is mijn oom muziektherapeut en hij moet er gewone muzieklessen bij geven om een beetje geld te verdienen. Er is gewoon niet zo veel werk in.

Maar als je het graag wilt, zou ik het wel doen hoor. Ik vond rechten ook gewoon leuker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Volgens mij is er juist genoeg werk in creatieve therapie. Ik werk zelf sinds drie maanden in een kinder- en jeugdpsychiatrisch ziekenhuis, en daar lopen ook creatief therapeuten rond. Ik bewonder ontzettend wat zij kunnen zien in een uurtje kladderen met een kind/jongere! Het is echt een vak apart.

Persoonlijk zeg ik, als je de pabo had gekozen, dat je je ook eens moet verdiepen in de studie pedagogiek (hbo kan ook), zelfde doelgroep, maar juist gericht op behandeling van kind en gezin. Maar als je creatief bezig wil zijn -> is die studie denk ik een gave keuze. Misschien moet je eens een dagje meelopen bij zo'n studie? Krijg je meestal een breder en duidelijker beeld van..

Succes!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid