Spring naar bijdragen

Christelijke song


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

een van men favo bands is Nirvana deze deden het liedje \"Jesus doesn't want me for a sunbeam\" nu het probleem zou zijn als ik dit met men groep wil spelen ik infeitte onchristelijk bezig ben en ik wil natuurlijk als christen dit niet doen dus wat raden jullie aan?? Zou ik gewoon de teksten moeten veranderen in een christelijke versie??

Of is er hier iemand die een christelijk liedje weet dat makkelijk op gitaar te spelen is en goed zou passen als het een rock versie is??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo iedereen

een van men favo bands is Nirvana deze deden het liedje \"Jesus doesn't want me for a sunbeam\" nu het probleem zou zijn als ik dit met men groep wil spelen ik infeitte onchristelijk bezig ben en ik wil natuurlijk als christen dit niet doen dus wat raden jullie aan?? Zou ik gewoon de teksten moeten veranderen in een christelijke versie??

Of is er hier iemand die een christelijk liedje weet dat makkelijk op gitaar te spelen is en goed zou passen als het een rock versie is??

Maar even zonder gekheid...

Je kan de teksten aanpassen, dat heb ik ooit eens gedaan met een band van mij en zelfs Johnny Cash doet het, dus iedereen kan het doen. Zolang je maar niet de essentie van het nummer omzeep helpt. Sommige nummers kunnen helaas niet meer omgebouwd worden, zonder de gaafheid(hoe vreemd het ook mag klinken) te verliezen.

Ooit ga ik eens Dechristianize van Vital Remains coveren en dan ombouwen naar Rechristianize! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid