Spring naar bijdragen

Waar vinden christenen elkaar?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Uhm, dit best een genant topic knipoog_dicht.gif maargoed: ik ben alweer een jaar of 3 single.

Op zich niet erg; ik had veel aan mijn hoofd, zelfs in mijn 'sceptisch over geloof' periode had ik niet echt iets wat op iets waardevols leek.

Ik heb wel eens het gevoel dat ik de enige Christelijke jonge vrouw ben die nauwelijks leuke mannen tegen komt die Christelijk zijn. Ik bedoel ze hebben geen bord om hun nek hangen... en in mijn kerk daar ben ik nog maar kort dus veel mensen ken ik niet.

Kortom ik voel me wel weer lekker in de markt liggen puh2.gif nee, serieus... waar ontmoeten christelijke jongeren elkaar nou rofl.gif want ik ben pas nieuw in het geloof eigenlijk.

Vrij wanhopig he? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik het zo stellen: Ik heb zó veel reacties gehad dat ik momenteel geen tijd heb om te allemaal te beantwoorden...

Maar goed, ik ben dan ook op vakantie en ben een aantal adressen vergeten mee te nemen.

Stiekem is dat natuurlijk offtopic, het gaat over Judith..

Waar ontmoeten christelijke jongeren elkaar... ?

Geen idee, eigenlijk. Serieus: na het Visie artikel was ik verbaasd hoeveel christelijke vrouwen er nog single zijn en op die manier heb ik dus wat contact gemaakt met wat mensen (bij de weg, Judith.. sta jij niet in m'n MSN-lijst engel.gif )

Verder verwacht ik dat een christelijke koffiebar of zo wel wat is, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Judith, ik ken jouw probleem denk ik wel een beetje. Ik ben ook nog steeds single en het behoorlijk zat, maar ja als je alleen de christelijke visvijver hebt is de keuze soms best beperkt. Helemaal als je ook graag iemand van jouw kerkstroming hebt. Maar, wat wel helpt denk ik: word lid van jeugdclubs/jongvolwassenenclubs, dan leer je sowieso mensen kennen. Bijbelkringen, Alphacursussen etc. geldt hetzelfde voor. En ga naar evenementen, zoals concerten en festivals (hoeveel verhalen ik al niet heb gehoord van romances ontstaan op het Flevo festival!). En je zou je zelfs in kunnen schrijven bij christelijke datingsites.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christelijke vakanties schijnen het ook goed te doen. smile.gif

Herken je verhaal ook wel, er zijn nou eenmaal niet onwijs veel christenen, en je hebt vast ook nog wel wat meer eisen, dus de keus wordt steeds minder. Bij mij helpt het wel als je weleens wat leuks gaat doen met je vrienden (weet niet of je christelijke vrienden hebt?) bijvoorbeeld naar een verjaardag, daar ontmoet je dan ook weer andere vrienden van je vrienden.. Maar het blijft lastig smile.gifflower.gif

Oh, en datingsites ben ik niet echt fan van. Dat oppervlakkige 'foto kijken' kan ik nog wel overheen stappen, maar het hele online iemand leren kennen, is mij niet zo bevallen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hmm, ja inderdaad houd ik het nu liever bij vriendschappen. flower.gif Toch is het leuk als er uit een vriendschap een relatie bloeit.

En JoostG, je staat idd in mijn lijst! puh2.gif

En wat betreft een artikel voor de visie... who knows? rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn denk ik best wel een hoop plaatsen waar christenen elkaar ontmoeten. Voor mezelf ben ik veel vrienden tegengekomen toen ik het eh-basisjaar deed. Ik ben veel mensen tegengekomen op vakanties, met tours van Jeugd met een Opdracht (soort van evangelisatietours). Ik heb afgelopen zomer ook weer een hoop mensen ontmoet, toen ik als badmeester werkte op een christelijke camping, met nog een heel team van 20 mensen om me heen. Je ontmoet mensen via credible, usermeetings zijn best de moeite waard. puh2.gif

Verder zijn er dingen zoals Flevo, Opwekking (de jongerentent), Soul Survivor en weet ik veel wat voor evenementen nog meer. Studentenverenigingen ook niet te vergeten. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmm, ja inderdaad houd ik het nu liever bij vriendschappen.
flower.gif
Toch is het leuk als er uit een vriendschap een relatie bloeit.

Zeker, maar dan is het ook natuurlijker he? knipoog_dicht.gif In jouw geval is het vrij duidelijk (maar ik vermoed dat voor héél veel mensen geldt) dat je wellicht beter via vriendschappen mannen leert kennen, die je eerst op vriendschappelijk niveau leert vertrouwen, en dan pas verder kijkt naar wellicht een liefdesband. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjah,

Na jarenlang op jeugdkringen, verjaardagen van mensen van de kerk, vakanties met christelijke reisorganisaties, grote christelijke evenementen en zelfs een funkyfish account, ben ik mijn chick tegengekomen in de Albert Heijn in de buurt waar we allebei werkten.

Het is niet het zoeken wat de kunst, is maar het vinden. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Judith.

ik vind het totaal niet erg dat je erover begint,dit is iets waar ik ook heb over nagedacht.Maar zag in; huh ben ik vergeten dat het over God kan.

De grootste wonder is dat ik bekeerd ben in mijn ogen.Als de Heer dat heeft kunnen doen,kan hij mij voorzien in een vrouw snap je

God bracht Eva naar Adam, en adam zag,wist: Zij is het voor mij.

geloof dat God jou zal brengen waar je moet zijn.

Wij wandelen naar geloof.God weet wat jij wilt,wat goed voor jou is.God liet mij gister tijdens na gebed iets moois zien; Ik vraag God altijd om iets; ``Geef``Zegen``Vergeef``ga maar door.Alleen maar werkwoorden in het gebed. widegrin.gif Maar mij werd duidelijk; Heer wat kan ik voor U doen?!Vertel mij dat aub.

De Heer is mijn vriend:

(vriend: iem. aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is)

Vriendschap is vertrouwen; wanneer je met een vriend praat,praat je persoonlijk en je geloof dat hij luisterd.Een gesprek met een vriend vergeet je niet zomaar.Hoe komt het dat wij zo vaak vergeten wat we God bidden.Eer wij bidden weet Hij al wat wij nodig hebben.Halleluja.

Bouw op Jezus met alles wat je doet,de rots.Wanneer de wind en storm komt blijf je huis staan.

God zegen(hoop dat ik een beetje begripvol overkom,niet echt typfanatic)

sjoerule.gif


Samengevoegd:

kan=gaat

Sorry yes.gif

Ik dank de Here voor ze genade,dat Hij tot me had gesproken toen ik me ook zo voelde.

Zoek eerst zijn koninkrijk en al deze dingen zullen je ERBIJ worden gegeven.

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mjah,

Na jarenlang op jeugdkringen, verjaardagen van mensen van de kerk, vakanties met christelijke reisorganisaties, grote christelijke evenementen en zelfs een funkyfish account, ben ik mijn chick tegengekomen in de Albert Heijn in de buurt waar we allebei werkten.

Het is niet het zoeken wat de kunst, is maar het vinden.
widegrin.gif

Kijk, dit is een wijze les puh2.gif

Via via doet soms ook wonderen, maar niet als je te veel op zoek bent (als je het verwacht gebeurd het juist niet, jammer maar waar).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid