LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Mwah, ik heb dit niet echt goed uitgewerkt, het is zo'n gedachte die in me opkwam, en het heeft wel wat raakvlakken met het topic 'generatie conflict anno nu', maar het is niet hetzelfde. Nou ja, in het kort komt het hierop neer; op gegeven moment ontstaan er in de maatschappij 'tegen'-bewegingen, vooral onder de jeugd, maar ik had daar op mijn beurt nou juist ook altijd weer de neiging om daar tegenin te gaan. (waarmee je dan net zo goed weer een non-conformist bent uiteraard ) Zo ging ik bijvoorbeeld eens in driedelig pak naar het plaatselijke hardrockcafé, en ik vond het dan fantastisch om zo aangestaard te worden als een paria. Of als wevroeger eens buiten zaten met zo'n ghettoblaster, er dan stiekem klassieke muziek in stoppen, wat dan weer afschuw oproept of bijvoorbeeld heel prominent een kruis slaan als je in (fel-)links gezelschap bent, en nadrukkelijk vanuit je geloof praten (jaja stil maar diakio ). Zo waren er nog wel wat van dat soort dingen, uiteraard een beetje kinderachtig natuurlijk, en het was ook vooral iets uit m'n adolescentie, maar het zit er nog wel een beetje in. Dit kan misschien wel beter in getuigenissen, maar omwille van de discussie toch maar hier. Nou ja, kent iemand de reflex? Dat 'de' mode dit zegt, en dat je dan precies het tegenovergestelde doet? (natuurlijk met de beperking dat de mode niet zo uniform meer is.) Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Vanuit mezelf herken ik het niet heel erg, wel had ik een vriendin die zwarte nagellak afzweerde op het moment dat bleek dat het hip werd Achja, het is wel grappig maar soms komt het een beetje hypocriet over. En stiekem ben je geen haar beter dan de met de mode-meelopers, alleen andersom. * Verity zit hier nu wel met een gigantische grijns stiekem te gniffelen, want grappig blijft het Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Quote: Op zaterdag 25 augustus 2007 17:50:51 schreef Verity het volgende: Achja, het is wel grappig maar soms komt het een beetje hypocriet over. En stiekem ben je geen haar beter dan de met de mode-meelopers, alleen andersom. non-non-conformisme. En inderdaad, eigenlijk is het zó kinderachtig. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 ik heb het ook gedaan in mijn puberteit. ik ben punker geweest toen ik een jaar of 16 was. het hoort ook een beetje bij het proces van identiteitsvorming. Dat doe je of door met de groep mee te gaan en je zo te indentificeren of door er tegen in te gaan Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik wilde er in mijn puberteit denk ik vooral graag bij horen, maar hoorde er nooit helemaal bij want ik vond punk leuk. Ik heb het opgegeven mee te willen doen met wat iedereen doet. Als ik iets leuk vind koop ik dat en als het in de mode is "so be it" Echt tegendraads kan ik mezelf niet noemen. ik ga niet bewust dingen wel of niet doen om mensen een beetje op te fokken. Een reflex is het al helemaal niet ^.^ Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten