Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Mwah, ik heb dit niet echt goed uitgewerkt, het is zo'n gedachte die in me opkwam, en het heeft wel wat raakvlakken met het topic 'generatie conflict anno nu', maar het is niet hetzelfde.

Nou ja, in het kort komt het hierop neer; op gegeven moment ontstaan er in de maatschappij 'tegen'-bewegingen, vooral onder de jeugd, maar ik had daar op mijn beurt nou juist ook altijd weer de neiging om daar tegenin te gaan. (waarmee je dan net zo goed weer een non-conformist bent uiteraard knipoog_dicht.gif ) Zo ging ik bijvoorbeeld eens in driedelig pak naar het plaatselijke hardrockcafé, en ik vond het dan fantastisch om zo aangestaard te worden als een paria. Of als wevroeger eens buiten zaten met zo'n ghettoblaster, er dan stiekem klassieke muziek in stoppen, wat dan weer afschuw oproept of bijvoorbeeld heel prominent een kruis slaan als je in (fel-)links gezelschap bent, en nadrukkelijk vanuit je geloof praten (jaja stil maar diakio widegrin.gif ).

Zo waren er nog wel wat van dat soort dingen, uiteraard een beetje kinderachtig natuurlijk, en het was ook vooral iets uit m'n adolescentie, maar het zit er nog wel een beetje in. rofl.gif Dit kan misschien wel beter in getuigenissen, maar omwille van de discussie toch maar hier.

Nou ja, kent iemand de reflex? Dat 'de' mode dit zegt, en dat je dan precies het tegenovergestelde doet? (natuurlijk met de beperking dat de mode niet zo uniform meer is.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanuit mezelf herken ik het niet heel erg, wel had ik een vriendin die zwarte nagellak afzweerde op het moment dat bleek dat het hip werd puh2.gif

Achja, het is wel grappig maar soms komt het een beetje hypocriet over. En stiekem ben je geen haar beter dan de met de mode-meelopers, alleen andersom.

* Verity zit hier nu wel met een gigantische grijns stiekem te gniffelen, want grappig blijft het widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Achja, het is wel grappig maar soms komt het een beetje hypocriet over. En stiekem ben je geen haar beter dan de met de mode-meelopers, alleen andersom.

non-non-conformisme. clown.gif En inderdaad, eigenlijk is het zó kinderachtig. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wilde er in mijn puberteit denk ik vooral graag bij horen, maar hoorde er nooit helemaal bij want ik vond punk leuk. Ik heb het opgegeven mee te willen doen met wat iedereen doet. Als ik iets leuk vind koop ik dat en als het in de mode is "so be it"

Echt tegendraads kan ik mezelf niet noemen. ik ga niet bewust dingen wel of niet doen om mensen een beetje op te fokken. Een reflex is het al helemaal niet ^.^

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid