Spring naar bijdragen

Waar heen?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal,

Ik ben Iris en ben nieuw op deze site. Ik ben op zoek naar god en ook naar de innerlijke rust die ik daar van krijg. Ik wil erg graag naar de kerk gaan, alleen niet (verplicht) elke week!

Ik zou graag naar een kerk gaan waar niet hele lange preken worden gegeven en zingen vind ik leuk en mooi, maar ook dat hoeft van mij niet heel erg lang te duren.

Ik hoop niet dat het raar zo klinkt wat ik zeg.

Ik wil er echt komen omdat ik mij innerlijk zo rustig voel in een kerk en wil daar erg graag heen. Alleen mijn vraag is naar welke kerk kan ik dan het beste gaan? En kan ik daar zo maar heen gaan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren, want ik wil mij erg graag in het geloof keren.

Al vast bedankt (hoop ik) voor jullie reacties.

Groetjes Iris.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoop niet dat het raar zo klinkt wat ik zeg.

Nee, veel verse Christenen/geinteresserden denken zo. flower.gif Je kunt je echter ook afvragen of deze insteek de goede is. Het lijkt nu net alsof je een kerk zoekt die bij je past, terwijl het uitgangspunt misschien beter is: zoek een kerk, die naar jouw beste overtuiging, waarheid leert, dat is het belangrijkst. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Iris,

Naar welke kerk je kan gaan ligt helemaal aan jou persoonlijk.

Als ik je post zo lees wil je niet te lang, te saai of te zwaar.

Ik denk wel dat je van alles eens een keer moet proberen, maar zo op het eerste oog,

is het wellicht de moeite waard om eens een (licht-)evangelische gemeente te bezoeken.

Die zijn vaak laagdrempelig en hebben vaak leuke verfrissende muziek

(als je tegen die kerkorgelmuziek-psalmen opziet).

Preken duren daar ook nooit zo lang - tussen 30 en 45 min. meestal.

Het is daar (om het maar zo te zeggen) wat 'moderner', minder traditioneel wat sfeer en aankleding betreft.

Maar je zal er goed aan doen om overal eens te kijken. Er zijn niet voor niets zoveel verschillende soorten van 'geloofs-uitvoering'. Iedereen ervaart die dingen anders. flower.gif

God is een Vader voor iedereen, op zijn/haar persoonlijke manier.

Jezus zei weleens:

"Nieuwe wijn moet in nieuwe zakken en oude wijn laat men in oude zakken. De nieuwe wijn zal de oude zakken doen scheuren, dan ben je én de nieuwe wijn kwijt én de oude zakken."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het lijkt nu net alsof je een kerk zoekt die bij je past, terwijl het uitgangspunt misschien beter is: zoek een kerk, die naar jouw beste overtuiging, waarheid leert, dat is het belangrijkst.
smile.gif

De waarheid ken je toch niet gelijk al, als je 'net komt kijken'?

Het is dus imo beter om eerst een plek te zoeken waar je je fijn voelt, thuis voelt.

De Waarheid zal Zichzelf openbaren (de Heilige Geest liegt immers niet);

vertrouw daar op, dan komt alles goed. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Het lijkt me inderdaad verstandig om eerst eens wat verschillende kerken in jouw omgeving te gaan bezoeken. Daarna raad ik je aan om niet te kijken wat jij van God wil, maar andersom; Wat God van jou wilt. En wie kan jou vraag beter beantwoorden dan God zelf? Probeer te bidden, vraag God of Hij jou wil helpen in deze keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn er misschien mensen in jouw omgeving die naar de kerk gaan? Je zou een keer met ze mee kunnen gaan. Zo kan jij ontdekken welke kerk het beste bij je past en is het ook minder eng om te gaan, omdat je al iemand kent. Anders zijn er misschien ook wel een paar crediblers die bij jou in de buurt wonen en die jou wel willen helpen op je zoektochtsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid