Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Ik heb een vraag over de volgende tekst: Lucas 16:19 Wat betekend dit; dat ellende in je leven een 'vrijbrief is', dat iemand die rijk is (maar niet bestempeld is als zondaar; want dat staat er niet) dáárom naar de hel gaat. Ik mis de toevoeging dat de rijkaard een zondaar was. De logica ontgaat me gewoon ff helemaal Iemand die het me kan helpen begrijpen? *hides* Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 dit is lucas 16 vers 19: 19 Er was eens een rijke man die gewoon was zich te kleden in purperen gewaden en fijn linnen en die dagelijks uitbundig feestvierde. ik snap je vraag niet. Anders post je de tekst in zijn geheel waar je een vraag over hebt Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Als ik de tekst erin kopieer pakt ie 'm niet Maar ik bedoel Lucas 16:19 Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 die heb ik toch net gepost Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Ja en dan wat verder lezen Ik snap de essentie niet: 19 Er was eens een rijke man die gewoon was zich te kleden in purperen gewaden en fijn linnen en die dagelijks uitbundig feestvierde. Dat opzich is toch geen zonde; want dan zou iedere westerse mens naar de hel gaan omdat die dure kleren draagt. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Zie Rijkdom opgeven, het andere onderwerp van jezelf over de rijke jongeling. Daar is het antwoord al gegeven volgens mij Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 die man ging gaat niet niet naar de hemel omdat hij rijk was, maar omdat hij niks goeds met z'n rijkdom deed, lijkt mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Oké. Dus niet omdat hij 'het ervan nam' want dat is opzich geen zonde. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Het ervan nemen is een uitdrukking van het uitgeven van enorm veel geld aan allerlei potsierlijkheden en dergelijke om er indruk mee te maken. En dat is precies waarvoor gewaarschuwd wordt. Want dat is niet waar het om gaat. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Op een ander forum kreeg ik een link: bron; www.smouter.net Heel helder uitgelegd. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten