Spring naar bijdragen

Slagritmes


Aanbevolen berichten

Hey mensen!

Ik speel sindskort gitaar, en ik heb de akkoorden al aardig onder de knie (inclusief barré). Ik heb alleen af en toe nog wat moeite met het vinden van de juiste slagritmes/patronen, met name van opwekkingsnummers. Nu vroeg ik me dus af of sommigen van jullie de juiste slagritmes weten en deze mss hier online zouden willen zetten, zodat ik opwekkingsnummers beter kan begeleiden. Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

in je eentje begleiden of met een band..?

zit vaak een heel vershil tussen..

Ik bedenk meestal zelf slagjes, heb het voordeel naast gitarist ook drummer te zijn..

dus aan mij zul je weinig hebben..

Ik merk dat al ik alleen begleid dat ik duidelijker accenten pak..

bijvoorbeeld dor palm mute of stop..

en dat ik met een band, sneller doorspeel dan of rare dingen doepuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

als je met een band speeld moet je uiteraard het ritme van de drums volgen, als ik speel dan denk ik eigenlijk helemaal niet meer na om het slagritme, dat gaat meestal vanzelf als je met de drums meespeelt. Je kunt wel nieuwe dingen proberen en dan kijken wat het beste klinkt. Probeer eens het couplet te palm-muten, en dan in het refrein open accoorden te spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid