Spring naar bijdragen

Het algemene drum-topic


Aanbevolen berichten

Lees de posting nou maar eerst eens goed.. Je zei dat jazz drummen nogal pittig wsa, dat is het (hoeft niet uiteraard). De stijlen erg zwaar om te drummen zijn, waar de drummers écht technische masterminds zijn grijpen terug op de jazz..

Waar onder de fusion, progressive fusion, progressive rock, technical death metal, progressive metal en avant-gardische metalbands.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Pfoeh.. zo ver ben ik nog niet (A) m'n broertje heeft laatste zondag een drumstel[letje] gekregen voor z'n verjaardag dus nu gooit de hele fam de frustraties er daar uit puh2.gif Wel vet zo'n ding smile.gif nu hopen dat m'n broertje snel op les gaat, dan ga k ook ff wat meekrijgen hoop ik (A)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Om te reageren op de vraag van CaptainCaveman:

Wel, ik ben ook drummer. Ik drum momenteel bij mijn studentenvereniging (C.S.R. Delft, en verder nergens voor vast. Daarnaast ben ik klassiek slagwerker (inderdaad: pauken, kleine trom, allerlei melodisch slagwerk als xylofoon, vibraphone e.d., en de "knullige" instrumenten als triangel (spaar me de grappen a.u.b.)). Techniek heb ik dus wel redelijk (vooral in mijn armen, blasten op bassdrum is wat lastiger nog). Daarnaast heb ik 11 jaar les gehad aan de muziekschool.

Ik heb veel gespeeld uit de boeken van Arjen Oosterhout. Maar ook Ted Reed, Mel Bay en Siegfried Fink (kleine trom) hebben goede boeken geschreven.

[Drummermodus]Mijn set is een akoestische Yamaha Rock 'n' Road, zwart, van 22"-14"-12"-13"-16". Als vellen liggen er op de bovenkant Evans Genera G2 Clear (coated op de snare), en aan de resonatiezijde Remo Ambassador Resonace vellen. Daarnaast een Zildjan Avedis 20" Ride, een 8" splash, en een 14" DX(?) Hi Hat, en 16" DX Crash. Ik speel met Vic Virth 7A, soms 7AN, heel soms 8D, nog somser 8DN, Vic Virth brushes en Q-sticks Rodds (geel). [/drummermodus]

Helaas weet ik zo snel geen opnamen ofzo van mijzelf te fixen, waardoor je mij zou kunnen horen. Hoewel, dat heb ik wel, maar ik moet nu weg. Wordt vervolgd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit niet op drummen. Maar rag op school wat op het drumstel en kan het (al zeg ik het zelf...) goed. Door te kijken naar anderen en dan speel ik het zeg maar na... Dus eigenlijk hoef ik alleen een 'standaard' drumstel, want verder ben ik zeker (nog) niet. Of ik moet plosteling heel veel muziekale inspiratie krijgen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

IRON COBRAAAAA!!!!!! geweldig pedaal overigens puh2.gif

maar om over mijn muzikale carriere te babbele, ik speel nu bijna 3 jaar drums.. vanaf het allereerste begin gespeeld met mijn Tama Swingstar, maar schaft binnekort een Superstar aan. Nog steeds aan het sparen voor dat geweldige Iron Cobra pedaal. en speel ondertussen op een Maxtone dubbel pedaal en gebruik Pro Mark stokke.

Ik speel nu sins 2004 in een trash metal bandje, mag je links naar sites plaatse???

Anyway je kan ons ook vinde op Youtube, onder de zoekterm Elfire.. en dan niet de black metal versie die ertusse staat^^

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid