Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Graag zou ik van baan veranderen en speur dus alles af naar leuke vacatures. En ik heb er zowaar weer één gevonden: administratief medewerker op een school.

Helemaal goed, want de sfeer van een school spreekt me aan, het aantal uren bevalt me, het is goed bereikbaar en bovenal lijkt het me qua werkzaamheden een hele leuke functie.

Maar dan de functie-eisen: voldoe ik allemaal aan (qua opleiding zit ik zelfs iets hoger) behalve aan het puntje 'belijdend lid van een kerkelijke gemeente die wil staan op de grondslag van de Heilige Schrift en de drie Formulieren van Eenheid'. Tja... Dat is dus een probleempje, want ik geloof wel, maar hoe en wat enzo weet ik nog allemaal niet precies.

Kun je deze functie-eis ook lezen als 'instemmen met de christelijke identiteit' wat je ook weleens in een vacature ziet staan?

En kan ik hier wel of niet op solliciteren? Op zich heb ik zelf zoiets van ik kan het altijd proberen, wie niet waagt, wie niet wint. Maar als ik idd ga solliciteren: doe ik er dan verstandig aan om er wel of juist niet iets over te zeggen in een sollicitatiebrief?

Link naar bericht
Deel via andere websites

big-smile.gif Ik denk dat ze wel iets daarover verwachten in de brief... Maar aan de andere kant zou ik zoiets liever in een gesprek uitleggen... Moeilijk te zeggen wat je moet doen dus....

Vind het trouwens een beetje vreemde functie-eis voor een administratief medewerker. Ik wist wel dat ze dit bij docenten deden (en dat is op zich logisch), maar hier snap ik het nut niet helemaal van

Link naar bericht
Deel via andere websites

big-smile.gif Is best slim ja... Ben bang dat als je direct de hele waarheid verteld, ze je er direct uitfilteren omdat je niet aan die (voor hun waarschijnlijk belangrijke) voorwaarde voldoet.

Vandaar dat het waarschijnlijk beter is om het in een gesprek uit te leggen, omdat je dan ook wat beter kan ingaan op hun reactie en eventuele bezwaren.

Veel suc6 met solliciteren iig big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 05 maart 2006 20:22:38 schreef Groninger het volgende:

Daar mag toch niet naar gevraagd worden bij een sollicitatiegesprek? Of je hebt in elk geval de vrijheid om daarover te zwijgen. Al weet je dan waarschijnlijk wel dat ze jou bellen en jij hun niet hoeft op te bellen voor de uitslag van het gesprek
nosmile.gif

Nou het lijkt mij logisch dat je als eis best mag stellen dat de sollicitant christelijk is als je een christelijke school bent. Ik zou me als sollicitant niet op mijn gemak voelen als iedereen christelijk is en ik niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:40:49 schreef The Empire het volgende:

[...]

Nou het lijkt mij logisch dat je als eis best mag stellen dat de sollicitant christelijk is als je een christelijke school bent. Ik zou me als sollicitant niet op mijn gemak voelen als iedereen christelijk is en ik niet...

Mag je ook als eis stellen dat iemand NIET Christelijk is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:40:49 schreef The Empire het volgende:

Nou het lijkt mij logisch dat je als eis best mag stellen dat de sollicitant christelijk is als je een christelijke school bent. Ik zou me als sollicitant niet op mijn gemak voelen als iedereen christelijk is en ik niet...

Bij mijn weten mag dat niet volgens de Nederlandse wetgeving. Het valt namelijk onder discriminatie. Dat er hiernaar gevraagd wordt in een gesprek is denk ik beter, dan dit ronduit in een vacature te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:45:04 schreef Groninger het volgende:

[...]

Mag je ook als eis stellen dat iemand NIET Christelijk is?

Op een openbare school, of een normaal bedrijf nit. Daar mag je naar mijn weten geen eisen aan religie etc stellen.

Voor instellingen op religieuze grondslag ligt dat naar mijn weten anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:43:27 schreef Searching girl het volgende:

Maar ff een update:

Ik heb toch gesolliciteerd op de vacature en kreeg vandaag antwoord op mijn brief: een afwijzing..

Zullen we dus nooit weten hoe ze zouden hebben gereageerd op het feit dat ik niet helemaal aan de functie-eisen voldoe..

Maar goed, zoektocht gaat dus weer verder.. -zucht-

Als je afgewezen bent, dan kan je contact opnemen (binnen een week het beste) om te vragen naar de motivatie. Daardoor kan je ervaring op doen voor de volgende sollicitatie die je verstuurd...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Bijna een jaar geleden had ik dit topic geopend en ik schop em nu weer ff omhoog. Want ik heb weer gesolliciteerd bij dezelfde organisatie, voor dezelfde functie en in tegenstelling tot de vorige keer ben ik nu uitgenodigd voor een gesprek. Maar nu komen dan toch de kriebels naar boven. Het is dezelfde situatie als de vorige keer: ik voldoe aan alle functie eisen behalve aan die dat je belijdend lid van een kerkelijke gemeente moet zijn: ik ben dooplid van de protestantse kerk.. Dit heb ik niet in de brief vermeld en zou dus in het gesprek aan bod moeten komen.

Het gaat om een administratieve functie bij de Gereformeerde Hogeschool in Zwolle. Reacties in mijn omgeving zijn meteen: o, gereformeerd, dan moet je in rok.. Naast het feit dat ik niet eens een rok heb, wil ik me niet anders voordoen dan ik ben. Maar dit stelt me niet echt gerust, want als ze dat wel verwachten, val je dus meteen uit de toom zodra je daar in je broek binnenwandeld. En dus nog veel meer kriebels waardoor ik mij afvraag of ik er wel moet solliciteren?

Btw: in de reacties komt een paar keer de vraag terug of ze die eis in een vacature mogen zetten: of het mag, weet ik niet, ik ben het in ieder geval verschillende keren tegengekomen bij vacatures van gereformeerde organisaties..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid