Piet met de Pet 0 Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Oscar Romero Ik ben blij, broeders en zusters, dat onze kerk juist vanwege haar voorkeursoptie voor de armen wordt vervolgd en dat zij probeert geïncarneerd te worden in het belang van de armen en dat zij tegen alle mensen, tegen de heersers, tegen de rijken en machtigen zegt: tenzij u arm wordt, tenzij u zich zorgen maakt over de armoede van onze mensen alsof zij uw eigen familie zijn, zult u de samenleving niet kunnen redden. Bron: The Violence of Love Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Beste Piet, Wat is precies de bedoeling van dit topic? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Piet met de Pet 0 Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 6 minuten geleden zei JoostG: Beste Piet, Wat is precies de bedoeling van dit topic? Te bemoedigen, en ook tot nadenken of overdenken te stemmen, zie het als caffeine voor het geweten en het hoopt een fris geluid te zijn voor het geloof leven. Tenminste voor mij is dit zo en daarom geef ik dit graag verder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Cybelle Hawke 17 Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 5 uur geleden zei Piet met de Pet: Oscar Romero Ik ben blij, broeders en zusters, dat onze kerk juist vanwege haar voorkeursoptie voor de armen wordt vervolgd en dat zij probeert geïncarneerd te worden in het belang van de armen en dat zij tegen alle mensen, tegen de heersers, tegen de rijken en machtigen zegt: tenzij u arm wordt, tenzij u zich zorgen maakt over de armoede van onze mensen alsof zij uw eigen familie zijn, zult u de samenleving niet kunnen redden. Bron: The Violence of Love Hoi Piet. Heb je een specifiek land op het oog? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Piet met de Pet 0 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 12 uur geleden zei Cybelle Hawke: Hoi Piet. Heb je een specifiek land op het oog? Eigenlijk alle landen ter wereld waar ongerechtigheid door gier/geldzucht belangrijker gevonden word dan het heil/gezondheid/zielsrust van de bewoners. Oscar Romero was natuurlijk in Zuid-Amerika actief en heeft daar veel ongerechtigheid aan de aandacht gebracht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Cybelle Hawke 17 Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 (bewerkt) 2 uur geleden zei Piet met de Pet: Eigenlijk alle landen ter wereld waar ongerechtigheid door gier/geldzucht belangrijker gevonden word dan het heil/gezondheid/zielsrust van de bewoners. Oscar Romero was natuurlijk in Zuid-Amerika actief en heeft daar veel ongerechtigheid aan de aandacht gebracht. Dat zijn een heeeeeeeeeeleboel landen. Het inspirerende van Romero was niet zozeer het onder de aandacht brengen maar de kant kiezen van de armen (baanbrekend!) en het midden tussenin wonen, leven, werken, steunen, bemoedigen, helpen enz etc. Deze stap van privilege naar misere opdat er een begin met 'to actually make a difference' wordt gezet, is er een, die, ondanks alles wat Jezus leerde en waarin Hij ons voorging, door weinigen gezet wordt. 14 april 2018 bewerkt door Cybelle Hawke Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Piet met de Pet 0 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 59 minuten geleden zei Cybelle Hawke: Dat zijn een heeeeeeeeeeleboel landen. Het inspirerende van Romero was niet zozeer het onder de aandacht brengen maar de kant kiezen van de armen (baanbrekend!) en het midden tussenin wonen, leven, werken, steunen, bemoedigen, helpen enz etc. Deze stap van privilege naar misere opdat er een begin met 'to actually make a difference' wordt gezet, is er een, die, ondanks alles wat Jezus leerde en waarin Hij ons voorging, door weinigen gezet wordt. Je hebt het begrepen!!! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Piet met de Pet 0 Geplaatst 16 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 C. S. Lewis Je moet je eens voorstellen hoe ik in mijn eentje in die kamer in Magdalen zat, avond na avond, terwijl ik - steeds als mijn gedachten een moment van mijn werk afdwaalden - voelde hoe gestaag en volhardend Hij me naderde, ook al had ik altijd zo oprecht verlangd Hem niet te ontmoeten. Datgene wat ik altijd zo gevreesd had was me eindelijk overkomen. In het laatste trimester in 1929 gaf ik op en gaf ik toe dat God, God was, en ik knielde en bad. Die avond was ik misschien wel de meest bedrukte en onvrijwillige bekeerling in heel Engeland. Ik zag toen niet wat nu het meest stralende en voor de hand liggende is: de goddelijke nederigheid die zelfs onder zulke omstandigheden een bekeerling accepteert. De verloren zoon liep minstens op eigen benen naar huis. Maar wie kan die Liefde, die de hoge poorten opent voor een verloren kind dat met schoppen wordt gebracht, worstelt, verbitterd is en zijn ogen in alle richtingen dartelt voor een kans om te ontsnappen, naar behoren aanbidden? De woorden compelle intrare, dwing hen binnen te komen, zijn zo misbruikt door goddelozen, dat wij naar hen huiveren; maar, goed begrepen, doorgronden zij de diepte van de goddelijke barmhartigheid door. De hardheid van God is vriendelijker dan de zachtheid van de mensen, en Zijn dwang is onze bevrijding. Bron: Surprised by Joy: The Shape of My Early Life Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten