Spring naar bijdragen

Hier ben ik


Aanbevolen berichten

Mijn vorige blog op deze website dateert van 4 oktober 2012 (heel toevallig de naamdag van een zekere heilige, maar dat terzijde). Ik begon toen met de woorden “Soms laat een blog even op zich wachtenâ€. Ware woorden, zo blijkt nu weer. Het is mijn voornemen om dit gemiddelde wat op te schroeven, wat volgens mij geen onmogelijke opgave zou moeten zijn…

Het kan, denk ik, geen kwaad om je soms even terug te trekken: wat minder mensen om je heen, wat minder taken en wat meer rust, meer ruimte ook om prioriteiten te bepalen. Voor mij geldt dat deze periodes af en toe broodnodig zijn, om niet te verdrinken in alle leuke uitdagingen en alle dingen die – volgens mij althans – dringend moeten gebeuren. Zo’n periode kan echter ook uitmonden in een soort passiviteit. Ik ben dan uiteindelijk toch weer druk als altijd, ook met allerlei geweldig ‘christelijke’ dingen, maar medemensen en ook God komen geestelijk langzaamaan op een afstandje te staan. Het gevolg? Veel lucht, maar ook leegte. De ruimte die ontstaat groeit dan uit tot een soort vervreemding.

Hoe bevrijdend is dan de manier waarop Kim Feenstra bidden omschrijft na haar avontuur in Op zoek naar God: “Als ik bid, zeg ik: ‘Hallo God, hier ben ik.’†Volgens mij heeft Kim gelijk. Het klinkt eenvoudig, soms te eenvoudig naar mijn zin. Misschien komt dat doordat mensen het zelf vaak zo moeilijk maken – voor elkaar, maar ook voor zichzelf. God ziet je echter continu, dus ik ga er maar vanuit dat ik Hem niet hoef te vertellen waar ik heb uitgehangen. Het zou zomaar kunnen dat Hij inderdaad gewoon wacht op die drie oprechte woordjes, net zoals bij Samuël: “Hier ben ik.â€

Ook tegen Credible zeg ik nu weer: “Hier ben ik.â€Â It’s been a while en in tegenstelling tot God hebben jullie mij niet al die tijd kunnen zien, dus bij deze stel ik me maar even opnieuw voor.

Op dit moment ben ik 22 jaar oud. Ik ben godsdienstdocent in opleiding, maar ik zie mezelf liever niet voor de klas staan. Volgens mijn diploma’s ben ik religiewetenschapper, maar ook dat is niet hoe ik mijzelf zie. Jongeren hebben mijn hart. En God. En mijn vriend Kevin, met wie ik volgend jaar ga trouwen (D.V.). En eendjes, schapen, progrock, zoetigheid, fietsen, bomen, bergen, te veel om op te noemen. De komende tijd hoop ik jullie deelgenoot te maken van mijn zoektocht naar Gods plan en van alle dingen die tussendoor op mijn pad komen.

Heb je een mening, een vraag of gewoon een leuke opmerking? Laat maar horen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid