Spring naar bijdragen

Voordelen van fora t.o.v. het echte leven


Aanbevolen berichten

In dit topic wil ik bespreken wat posten op fora voor jou zo leuk maakt t.o.v. de gewone omgang met mensen. Ik zal zelf het spits afbijten.

De edit functie zou ik graag hebben wanneer ik weer eens iets zeg wat me daarna ontzettend spijt. Ben nogal temperamentvol, wat te wijten is aan mijn joodse roots is een veelgehoorde smoes (wat overigens een Jiddisch woord is) maar wat het ook moge zijn, de edit functie zou uitkomst bieden. Misschien zou de edit functie ook nadelen hebben omdat je dan alles wel weg kan jorissen. Niet dat ik ooit op geenstijl kom, maar wegjorissen vind ik een pakkende term.

Nog een voordeel vind ik dat je even wat meer bedenktijd hebt alvorens een antwoord te vormen als in het echte leven.

Wat vind jij de voordelen? Of heb ik ze reeds allemaal benoemd? Zou jij een edit functie willen hebben, of zou het dan uit de klauwen lopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat bedoel je met de edit-functie? Die is er gewoon. Bedoel je dat je na een aantal uur je post niet meer kan editten?

Voordelen zijn: zoals Coby al zei, je bent zo anoniem als je zelf wilt zijn. De drempel is kleiner om mee te doen met een discussie of je hart te luchten in het LJH-topic. Er ontstaan soms goede vriendschappen. Of meer. :)

Een nadeel vind ik wel, dat dingen verkeerd opgevat worden, omdat je bij geschreven tekst geen gezichtsuitdrukking kan zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geschreven tekst is een nadeel inderdaad. Je beperkt je tot één medium. Vergelijkbaar met correspondentie. Je hebt, zoals KY al aangaf, meer ruimte om na te denken over de inhoud en formulering van je tekst. Daarnaast kun je gemakkelijk linken naar andere informatie. Je hoeft dus niet meer letterlijk de boekenkast in te duiken, je hebt het internet tot je beschikking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat bedoel je met de edit-functie? Die is er gewoon. Bedoel je dat je na een aantal uur je post niet meer kan editten?

Nee dat je in het echte leven die functie zou hebben.

Voordelen zijn: zoals Coby al zei, je bent zo anoniem als je zelf wilt zijn. De drempel is kleiner om mee te doen met een discussie of je hart te luchten in het LJH-topic. Er ontstaan soms goede vriendschappen. Of meer. :)

Daar kunnen jij en ik als geen ander over meepraten. ;)

Een nadeel vind ik wel, dat dingen verkeerd opgevat worden, omdat je bij geschreven tekst geen gezichtsuitdrukking kan zien.

Ja dat is zo, ik krijg ook vaak ruzie met mijn vrienden over de mail, vooral ook omdat ik nogal gevoelig ben waardoor ik lichtgeraakt kan zijn. Dan druk je op verzenden en even later denk je..... :@

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geschreven tekst is een nadeel inderdaad. Je beperkt je tot één medium. Vergelijkbaar met correspondentie. Je hebt, zoals KY al aangaf, meer ruimte om na te denken over de inhoud en formulering van je tekst. Daarnaast kun je gemakkelijk linken naar andere informatie. Je hoeft dus niet meer letterlijk de boekenkast in te duiken, je hebt het internet tot je beschikking.

Klopt! Ik ben op een forum veel slimmer, want in het echt kan je niet snel even naar wikipedia surfen of biblija.net om je stelling kracht bij te zetten. Al weet ik bepaalde versnummers ondertussen al wat behoorlijk indruk maakt op JG's die hier soms aanbellen. Ze kijken het na en potdorie het staat er ook nog. Ze kijken me vervolgens ietwat onderzoekend aan en weer terug naar de Bijbel en ik lees in hun ogen oprechte twijfel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geschreven tekst is een nadeel inderdaad. Je beperkt je tot één medium. Vergelijkbaar met correspondentie. Je hebt, zoals KY al aangaf, meer ruimte om na te denken over de inhoud en formulering van je tekst. Daarnaast kun je gemakkelijk linken naar andere informatie. Je hoeft dus niet meer letterlijk de boekenkast in te duiken, je hebt het internet tot je beschikking.

Klopt! Ik ben op een forum veel slimmer, want in het echt kan je niet snel even naar wikipedia surfen of biblija.net om je stelling kracht bij te zetten. Al weet ik bepaalde versnummers ondertussen al wat behoorlijk indruk maakt op JG's die hier soms aanbellen. Ze kijken het na en potdorie het staat er ook nog. Ze kijken me vervolgens ietwat onderzoekend aan en weer terug naar de Bijbel en ik lees in hun ogen oprechte twijfel.

Ja, dat is wel lastig, of je zou gewoon je laptop erbij moeten hebben als er een JG langskomt. Bij mij willen er nu ook 2 graag komen praten over dit onderwerp: de duivel. Dat gaat gezellig worden. Ik was zo blij dat ik de luxaflex dicht had toen ze aan de deur kwamen, de kinders hadden er weer een gezellige bende van gemaakt. Ik ging ooit langs de deuren met folders en toen zei een vrouw: Je bent geen JG, want je ziet er niet zo netjes uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geschreven tekst is een nadeel inderdaad. Je beperkt je tot één medium. Vergelijkbaar met correspondentie. Je hebt, zoals KY al aangaf, meer ruimte om na te denken over de inhoud en formulering van je tekst. Daarnaast kun je gemakkelijk linken naar andere informatie. Je hoeft dus niet meer letterlijk de boekenkast in te duiken, je hebt het internet tot je beschikking.

Klopt! Ik ben op een forum veel slimmer, want in het echt kan je niet snel even naar wikipedia surfen of biblija.net om je stelling kracht bij te zetten. Al weet ik bepaalde versnummers ondertussen al wat behoorlijk indruk maakt op JG's die hier soms aanbellen. Ze kijken het na en potdorie het staat er ook nog. Ze kijken me vervolgens ietwat onderzoekend aan en weer terug naar de Bijbel en ik lees in hun ogen oprechte twijfel.

Ja, dat is wel lastig, of je zou gewoon je laptop erbij moeten hebben als er een JG langskomt. Bij mij willen er nu ook 2 graag komen praten over dit onderwerp: de duivel. Dat gaat gezellig worden.

Wat leuk zeg, bij mij wilden ze niet meer terugkomen helaas en toen ik vroeg of dat kwam omdat ik de indruk wekte niet naar de koningszaal te willen komen wisten de dames in kwestie me gelukkig te melden dat dat er niets mee te maken had.

Ik was zo blij dat ik de luxaflex dicht had toen ze aan de deur kwamen, de kinders hadden er weer een gezellige bende van gemaakt. Ik ging ooit langs de deuren met folders en toen zei een vrouw: Je bent geen JG, want je ziet er niet zo netjes uit.

Ik vind JG's er altijd een beetje eng uitzien, sorry als ik daar iemand mee beledig maar ik ben een klein beetje bang voor hun klederdracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar noem je dan ook echt een van de allergrootste voordelen! Wanneer zullen we samen een kopje koffie gebruiken? :)

Kan even duren voordat je antwoord krijgt, misschien is ze nu ergens anders op het forum of zelfs op een andere site. :+

Nee natuurlijk niet, ik zit al weken te wachten op een kop koffie. Donderdag, zondag, maandag, zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid