Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

ik ben dennis,26 jaar en onlangs bekeerd.ik heb een moeilijk jaar achter de rug.ik ben samen met mijn vriendin in juli 2011 door mn moeder op straat gezet..en ik heb geen kontact meer met familie.mijn vriendin heeft sinds 2008 febr. geen kontact meer met haar familie.ik kom uit zuid holland maar we wonen sinds een jaar in tiel,gelderland.we kennen niemand in gld en helaas wonen we nog steeds in een crisisopvang/kamertraining.wij zouden het leuk vinden om kontacten op te bouwen die in de omg.van tiel wonen..want we zijn enkeld op elkaar gewezen.

groet

dennis en mariska

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hallo!

ik zou het leuk vinden om wat meer medechristenen te ontmoeten! (Ik kom alleen niet uit de omgeving van Tiel, ik woon juist weer in Zuid-Holland).

Ik ben al mijn hele leven christen, maar toch heb ik niet veel christelijke vrienden.

het lijkt me leuk om wat vriendschappen op te bouwen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn jullie aangesloten bij een gemeente? Dat biedt de mogelijkheid om contacten te leggen. Meng je daarbij in de activiteiten die ontplooid worden om zo mensen te leren kennen.

ik heb de indruk dat zowel dennis als liz gebruikers op dit forum willen contacten

dennis, veel sterkte met je situatie, lijkt me niet makkelijk

wat Michiel ook zegt. aansluiten bij activiteiten is de manier bij uistek

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn jullie aangesloten bij een gemeente? Dat biedt de mogelijkheid om contacten te leggen. Meng je daarbij in de activiteiten die ontplooid worden om zo mensen te leren kennen.

Je hebt een goed punt. Ik ben zelf idd al lid van een kerk. Maar doordat ik student ben en veel heen en weer reis of in de weekenden onderzoek moet doen, kan ik niet elk weekend bij 1 kerk zijn. Ook heb ik hierdoor niet elk weekend de tijd om naar de kerk te gaan. Ik vind dit best moeilijk, want ik heb er wel behoefte aan. Ik zou graag lid zijn van 1 kerk, me daar vestigen en taken op me nemen, maar dit gaat simpelweg niet door mijn studie.

Ik zou idd wat contacten willen op doen via dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn jullie aangesloten bij een gemeente? Dat biedt de mogelijkheid om contacten te leggen. Meng je daarbij in de activiteiten die ontplooid worden om zo mensen te leren kennen.

Je hebt een goed punt. Ik ben zelf idd al lid van een kerk. Maar doordat ik student ben en veel heen en weer reis of in de weekenden onderzoek moet doen, kan ik niet elk weekend bij 1 kerk zijn. Ook heb ik hierdoor niet elk weekend de tijd om naar de kerk te gaan. Ik vind dit best moeilijk, want ik heb er wel behoefte aan. Ik zou graag lid zijn van 1 kerk, me daar vestigen en taken op me nemen, maar dit gaat simpelweg niet door mijn studie.

Ik zou idd wat contacten willen op doen via dit forum.

Waar studeer je? Voor veel studenten is kerkbezoek iets lastigs, want als ze al naar de kerk gaan kunnen ze soms alleen op zondagochtend daar zijn en dan leer je ook niet echt mensen kennen. Ik kan je aanraden om een christelijke studentenvereniging op te zoeken zodat je doordeweeks ook met het geloof bezig blijft, en met mensen van je eigen leeftijd. In de meeste studentensteden heb je wel iets van Navigators, VGS, Ichtus of een IFES vereniging. Daarnaast zijn er op sommige hogescholen of universiteiten ook soms bidgroepjes of evangelisatiegroepjes, maar die zijn wat moeilijker te vinden. Een Student Alpha cursus is ook een aanrader, als je het al niet doet om meer van het geloof te weten dan is het wel een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen (en vaak hebben ze ook mensen nodig die het al een beetje kennen allemaal, om mee te helpen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lawrencelot

ja je noemt goede ideeën. Ik ben zelf al eens lid geweest van een chr. studentenvereniging, maar dit bracht voor mij teveel verplichtingen met zich mee.

Ik heb het erg druk met mijn studie, en een studentenvereniging legt daar voor mij teveel druk op. Ik moet wel zeggen dat ze goede Bijbelstudies hebben.

Samen met mijn vriend heb ik een gewone alpha cursus gevolgd in zijn woonplaats, was erg leuk en een echte aanrader! Hij heeft hier idd een hoop contacten aan over gehouden. Alleen... ik woon ergens anders, dus ik kan daar vaak niet bij zijn, die contacten loop ik dus weer mis.

Het leek mij leuk om via dit forum wat meer casual contacten te vinden. Mensen die het gezellig lijkt om af en toe wat te mailen, chatten, skypen, bellen of af te spreken oid. Dan zit ik niet zo aan die verplichtingen van een organisatie vast, wat vaak toch niet lukt met mijn studie en dan weer uitdraait op een teleurstelling... of het gevoel dat ik het steeds laat afweten en anderen teleurstel. Ik vind het heel erg leuk om gewoon casual n btje te kletsen over het geloof of andere zaken, gewoon een beetje gezelligheid. Hiermee hoop ik gewoon wat christelijke vriendschappen op te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid