Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!:D

Ik zit met iets & vroeg me af of meer mensen ermee zitten.

Het is namelijk zo: ik voel me nogal leeg.

Ik heb eigenlijk een heel leuk leven, heb leuke vriendinnen, lieve ouders & zussen, prima bijbaantje, leuke studie , en vooral sinds de vakantie, waarin ik athletes in action deed naar mijn idee een goede relatie met God.

Ik lach eigenlijk altijd en mensen zeggen vaak tegen mij: wat ben jij vrolijk zeg!

Toch heb ik heel sterk het idee dat ik iets mis, of dat er nog iets gaan komen wat veel leuker is dan het leven nu. Daarom droom ik ook best wel veel over leuke dingen later.

( Bijvoorbeeld over een leuke relatie, vette reizen, mooie dingen die ik kan doen)

Eigenlijk vind ik dat heel erg jammer als ik erover nadenk want ik wil heel graag van ieder moment van mijn leven vol genieten.

Misschien een beetje een vaag maar ik vroeg me af of iemand dit een beetje kan begrijpen of ook heeft of heeft gehad;)

Fijne avond allemaal! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leeg is misschien een vaag begrip;) Ik bedoel dat ik soms het gevoel heb dat het echte nog moet komen. Dat ik er meer uit moet halen maar ik weet niet precies hoe, of dat ik meer moet doen voor anderen etc. Dat het gewoon nog niet helemaal het 'volle' leven is..

Verduidelijkt dit iets?

Nu ik hier weer over nadenk weet ik ook niet zo goed wat voor antwoorden ik zoek.

Het is iets wat bij mij leeft en ik typte het hier gisteren ook een beetje neer om mijn hoofd leeg te maken en te kijken naar de reacties.

Ik hoop dat het niet heel raar overkomt!;)

Dankjewel!:D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het niet raar overkomen. Zelf heb ik ook heel sterk gehad dat ik meer met mijn hoofd bij alles wat in de toekomst zou kunnen gaan gebeuren was dan bij het dagelijks leven. Op die manier krijg je het gevoel je leven eigenlijk voorbij te lopen.

Door veel te bidden heb ik weer geleerd om van hier en nu te genieten. Op een duur liep ik echt over straat: dank u voor het groene gras, dank u voor de vogel geluiden haha misschien niet helemaal 100% maar door God heel bewust te gaan danken begon ik steeds meer te genieten.. :) Ik vind het dus helemaal niet raar;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elk gevoel van leegte duidt erop dat God meer voor je in petto heeft.

Hij wil je leven meer vervullen en wil je meer verzadigen met de grote dingen waar je nog geen weet van hebt, maar die Hij in je wil realiseren.

Zoek God nog meer en je zal meer ervaren van de goede plannen die Hij voor je heeft voorbereid.

Wees gezegend!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet precies hoe je je voelt

ik heb precies hetzelfde

ik heb ook een goede opleiding, goede relatie met vriendinnen en familie!

ik ben over het algemeen tevreden over alles.

Maar toch voelt er een leeg gat, eenzaamheid is dat bij mij.

Ik bedoel ik ben niet eenzaam heb genoeg vriendinnen en familie om me heen!

Het is alleen dat ik nog geen vriend heb en daar kun je je soms wel eenzaam door voelen.

Ik weet niet of je dat zo bedoeld.

maar dat geeft best een leeg plek.

Mijn vriendinnen hebben bijna allemaal een vriend

en dat gun ik ze ook allemaal!

maar toch ik zou het zelf ook zo graag willen.

Mensen zeggen '' jouwn ware komt nog wel !''

'' zit er niet mee in ''

ik ben alleen heel erg nieuwsgierig wanneer en wie enzo haha.

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik herken het.

Nee, het gaat niet over door het hebben van een relatie of door bijzondere dingen te doen.

Ook de relatie met je partner wordt na een tijd een "gewoon" onderdeel van je leven. Ook je droombaan kan hartstikke tof zijn, kun je na jaren nog van genieten, maar wordt een "gewoon" onderdeel van je leven.

Een wereldreis kan geweldig zijn, eenmaal thuis heb je mooie herinneringen maar is je leven weer zoals het was.

Het is goed om dromen te hebben, en deze proberen te verwezenlijken. Maar de leegte in jezelf is niet zomaar op te vullen met leuke dingen doen of een partner te hebben. Je wilt meer dan er nu is, en dat zal je misschien altijd blijven willen.

Er zijn maar weinig mensen die hun leven als "compleet" ervaren. Dat het prima is zoals het is, en geen wensen meer hebben.

Ik heb zelf ook wel het gevoel dat er wat mist. Zal ik altijd blijven houden, denk ik. Ik wil namelijk alles er uit halen wat er in zit, en daar krijg ik volgens mij wel een levenstaak aan ;) Er is altijd meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken dat zelf ook wel. Heb dat gevoel ook vaak de laatste tijd. Heb lieve familie, vriendinnen, leuke baan. Maar er mist echt iets. Voor mijn gevoel is dat misschien de omgang met gelovige mensen of het naar een kerk gaan, maar ik doe momenteel helemaal niks om dat te bereiken.. :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat zulke leegte getuigt van een zeker ongemak, namelijk dat je altijd streeft naar iets anders of beters. Zelf heb ik dat als vervelend ervaren omdat je je a) nergens echt aan wilt binden, B) als je wat bereikt hebt er niet van kunt genieten en onrustig bent en c) dat je een onwerkelijk beeld van jezelf hebt. Ik heb iig moeten leren genieten van dat wat ik heb. En dat is ook wat ik kan aanraden: kijk wat je nu hebt en geniet er nog even van. Volwassen worden, een baan, een relatie - het komt allemaal wel. Voor je het weet verlang je terug naar die tijd dat je leven nog ongecompliceerd gelukkig was...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid