Spring naar bijdragen

Morgen doe ik het echt


Aanbevolen berichten

Morgen doe ik het echt. Zeg jij dat ook zo vaak? Morgen verander ik echt God. Morgen zal ik niet meer die stomme fouten maken in mijn leven. Ik zal altijd een volgeling zijn van U en ik zal doen wat U van mij vraagt. 
Je weet vast wel uit eigen ervaring wat die volgende dag zal gebeuren. Je maakt dezelfde fouten en maakt verkeerde keuzes. Je baalt ongelofelijk van jezelf. Hoe stom kun je zijn? Wat moet God nu van mij denken?

Het gevaar is dat mensen dan vaak denken: laat maar zitten, ik kan toch niks meer goed doen in mijn leven. Maar God denkt daar anders over. Hij heeft juist Zijn Zoon gestuurd om dichter bij jou te komen en jouw fouten te vergeven. Maar dat vraagt ook een andere houding van jezelf. Het vraagt om bekering. Bekering is met je gezicht naar God toe leven in plaats van met je rug naar God toe. 

Je omkeren.
Veranderen van denken en willen, verandering van richting.
Afkeren van het kwaad.
Heroriëntatie.

Niemand wordt als gelovige geboren. Je verandert in je leven actief en passief. Passief in de zin van wedergeboorte. Bekering is juist actief. Het is de verandering van je levenswijze. Juist omdat je zonden geen belemmering vormen tussen jou en God, kun je je volledig richten op God en de vruchten van het geloof. Je went je steeds af van de slechte wegen en je gaat de positieve wegen op. Dat maakt je dankbaar. Je legt namelijk de oude mens af en trekt de nieuwe mens aan. De oude mens moet gekruisigd worden. De oude mens heeft de neiging om alleen aan zichzelf te denken en niet aan anderen. Wanneer je beseft dat je God pijn doet, krijg je een afkeer tegen je zonden. Je stopt ermee en je wordt bekleed met de nieuwe mens. Die opstanding van de nieuwe mens is verbonden met de opstanding van Jezus. Jezus geeft jou namelijk een nieuw leven. Maar je kunt je levensstijl niet uit jezelf veranderen. Als je dit buiten Jezus doet, loopt het uit op een frustratie. Bekering roept je op om in beweging te komen.

Kom bij het kruis met je problemen, dan valt alles op zijn plaats 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Jezus geeft jou namelijk een nieuw leven. Maar je kunt je levensstijl niet uit jezelf veranderen. Als je dit buiten Jezus doet, loopt het uit op een frustratie. Bekering roept je op om in beweging te komen. Kom bij het kruis met je problemen, dan valt alles op zijn plaats Terug naar blog

Het is mooi dat je gelooft dat Jezus een nieuw leven geeft. Volgens mij kunnen mensen wel degelijk buiten Jezus om hun levensstijl veranderen, zonder dat op een frustratie uitloopt. Natuurlijk begrijp ik dat jij Jezus als God en waarschijnlijk De Weg ziet. Mijn overtuiging is dat datgene wat men God noemt door de eeuwen heen ook andere personen binnen andere religies/culturen heeft geïnspireerd om de weg naar een beter leven te wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel voor je reactie. Dat vind ik echt tof!

Het ligt er aan Kyran wat je verstaat onder 'een beter leven'. Is het goede dingen doen voor de wereld om je heen zonder direct contact met God, Jezus en de HG, of is het een leven dat je toewijdt aan God?

Ik denk persoonlijk het laatste. Jezus zei ook zelf dat Hij de weg, de waarheid en het leven is. In mijn ogen kan je alleen tot God komen door Jezus heen. Daarom heb ik ook geschreven dat je met alles naar het kruis kan gaan, omdat Hij alles heeft overwonnen en jouw leven daardoor kan veranderen.

Wat vind jij daarvan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dankjewel voor je reactie. Dat vind ik echt tof!

Graag gedaan ;)

Het ligt er aan Kyran wat je verstaat onder 'een beter leven'. Is het goede dingen doen voor de wereld om je heen zonder direct contact met God, Jezus en de HG, of is het een leven dat je toewijdt aan God?

Met een "beter leven" bedoel ik voornamelijk goede dingen voor de wereld. Dat lijkt me essentieel voor alle geloven. Dit kan ook zonder direct contact met God. Maar een "beter leven" kan ook best een leven zijn toegewijd aan God. Natuurlijk moet het vervolgens wel weer uit je levenswandel blijken of je echt godsdienstig bent.

Ik denk persoonlijk het laatste. Jezus zei ook zelf dat Hij de weg, de waarheid en het leven is. In mijn ogen kan je alleen tot God komen door Jezus heen. Daarom heb ik ook geschreven dat je met alles naar het kruis kan gaan, omdat Hij alles heeft overwonnen en jouw leven daardoor kan veranderen.

Dat zie ik zelf dus anders, maar ik vind het mooi dat jij die troost ervaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik krijg de indruk dat je zegt dat het mogelijk is een steeds beter mens te worden, als je je maar aan Jezus overgeeft. Ik herken dat niet. Ik geef me op sommige momenten over aan Jezus, maar op andere momenten niet, om de simpele reden dat ik een zondig mens ben. Met als gevolg dat ik soms doelbewust dingen doe die ik zelf wil, in plaats van dat ik naar Jezus luister.

Volgens mij lukt het geen mens om zich continu aan Jezus over te geven, of om continu dankbaar te zijn. We zijn nu eenmaal zondige mensen in een zondige wereld. Is je verhaal dus niet iets te rooskleurig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je je moet neerleggen bij de zonde. Maar tegelijkertijd is het denk ik ook gezond om te beseffen dat iedereen altijd zondigt, of je nou bekeerd bent of niet. Dat is nou net waarom Jezus' offer zo belangrijk is: omdat we nooit zonder zonden zullen leven en Hij ons toch accepteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben waarschijnlijk niet helemaal duidelijk geweest in mijn blog. Sorry daarvoor!

Ik weet niet hoe het komt dat mijn gedeelte overkwam dat je jezelf continu overgeeft aan Jezus. Ik denk niet dat als je eenmaal bekeerd bent - is dat trouwens één keer in je leven of meerdere keren? - dat je dan niet klaar bent. Het is eigenlijk hetzelfde wat veel mensen denken: als je eenmaal een christen bent, is je leven vol met vrolijkheid en wandel je makkelijk door het leven. Dat is niet zo, integendeel.

Ik denk dat je iedere dag jezelf ertoe moet zetten om bij Jezus te blijven. Klinkt misschien heel zwaar. Maar ik zie mezelf ook als een mens wat totaal niet zonder zonden kan leven. Daarom is het goed om je telkens bewust te zijn wat Jezus voor jou heeft gedaan. Ik loop vaak weg van Hem, maar ik mag ook altijd weten dat ik mij mag omkeren en met mijn gezicht naar Hem toe mag leven. De stappen die ik beschreef, ga je telkens opnieuw af: je omkeren,

veranderen van denken en willen, verandering van richting, afkeren van het kwaad en de heroriëntatie.

Ik denk dat het een dagelijkse strijd is. Als je je eenmaal hebt bekeerd, kan je je ook heel makkelijk weer omdraaien en verkeerde dingen doen en denken. Daarom is het zo mooi dat we altijd terug kunnen komen bij God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid