Spring naar bijdragen

Icon for hire - Scripted


Aanbevolen berichten

Ik heb deze week even naar de lineup van Flevo zitten kijken. Ik bleef er haken bij een band, waarvan alleen de naam bij me bekend is, maar verder niets: Icon For Hire. Na wat zoeken weet ik dat deze rockband inmiddels sinds 2007 bestaat, en uit Decatur, Illinois komt. Alhoewel er op de cd ' Scripted' 3 mensen op de hoes staan, bestaat de band uit 4 mensen: Leadzangeres Ariel, gitarist Shawn Jump, bassist Josh Kincheloe en drummer Adam Kronshagen. Ze zijn ontdekt door Tooth & Nail, waar ze nog steeds zitten.icon_for_hire_-_scripted.jpg

Icon For Hire heeft, sinds haar bestaan, 2 EP's (Icon For Hire EP en The Grey EP) en een studioalbum (Scripted) uitgebracht, en deze laatste komt uit augustus 2011. Ik zit deze te beluisteren, en moest eerst denken aan Fireflight. Daar kwam later muziekaal een beetje een RED-gevoel bij, wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind. Ondanks deze vergelijking heeft IFH een eigen geluid, waar ik zeer tevreden over ben.  Wat me opvalt is dat de liedjes voor mijn gevoel gemiddeld even lang duren als bij Paramore.

Het eerste liedje wat ik van ze luisterde, 'Get well', begint tranceachtig. Dat heeft me wel wat verrast, maar het klinkt zeer goed. De tekst van het liedje is al positief(I quit it with the suïcidal recital), dat legt mijn verwachting alleen maar hoger bij de cd. Ik luister verder, en kom bij 'Iodine'. Dit is een liedje waarin je voor een spiegel word gehouden: Je wilt gezond zijn, maar constant als je genezen bent van je kwaaltje(s) val je er weer in terug, al is het alleen maar om het lekkere gevoel van de genezing weer te voelen. Waarom in deze cirkel blijven? Je kunt verder komen!

Ik ben erg positief over deze band, maar ik zie voor mezelf ook een struikelblokje: Als ik het geheel zo beluister brengt het de puber een beetje in me naar boven. Ze klinken volwassen en puberaal door elkaar. Waarom ik dat een struikelblokje vind? Als ik bijvoorbeeld naar het liedje ' Only a memory' luister, dat gaat over een gebroken relatie. Die zijn er zoveel, oke, maar ik denk dat dit liedje een effect kan hebben als waar men bij 'Get well' voor waarschuwd: Je blijft teveel hangen in het gebroken liefde-scenario, en dat is toch iets tegenstrijdigheid op een album… 

Als ik een cijfer moet geven, geef ik het een 4/5.

Tracklist:

  1. Overture
  2. Theatre
  3. Make A Move
  4. Get Well
  5. The Grey
  6. Off With Her Head
  7. Fight
  8. Up In Flames
  9. Iodine
  10. Only a Memory(Pernilla)
  11. Pieces

Gewoon Paul

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid