Spring naar bijdragen

EO-jongerendag: Made for You


Aanbevolen berichten

Dit jaar is het thema van de EO-Jongerendag ‘MADE FOR YOU’. De achterliggende gedachte? Lees snel door, dan kom je er achter.

Want jij kent die avonden toch ook wel? Je weet wel, van die zomeravonden waar je ’s avonds in het gras ligt en uren kunt kijken naar die talloze sterren. Je probeert te tellen, maar je weet zelf ook wel dat dit je nooit zal lukken en de tel zo weer kwijt bent. Of die ochtend daarna, als je wakker wordt en naar buiten stapt. Overal zie je kleine druppeltjes dauw liggen en de schepping wordt langzaam wakker.

God heeft dat allemaal gemaakt. De sterren en alles wat op deze aarde rondloopt, kruipt, zwemt en vliegt. Van de ijsberen op de Noordpool tot de pinguïns op de Zuidpool, God heeft alles geschapen. Maar Hij heeft ook jou persoonlijk op het oog, Hij kende jou al voordat je geboren werd. Check Psalm 139 maar eens: “U was het die mijn nieren vormde, die mij weefde in de buik van mijn moeder.†God, de Schepper van deze wereld, is werkelijk geïnteresseerd in jouw leven. In jouw verdriet, pijn en ook in jouw dromen voor de toekomst.

Groot offer
God de Vader maakte een groot offer voor jou. Hij stuurde Zijn Zoon Jezus naar deze aarde. Jezus gaf Zijn leven voor jou. He is made for you! Je kunt dat ook lezen in de Bijbel: “Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.†(Johannes 3:16)

Zelfs al zou jij de enige op deze wereld zijn, dan nog zou Jezus mens geworden zijn. Voor jou, speciaal voor jou.

Met hoofdletter
Tegelijkertijd ben jij ook gemaakt voor God. God wil graag tijd met jou doorbrengen en je mag jouw talenten inzetten voor Hem. ‘MADE FOR YOU’ dus. Met hoofdletter.

Voor de ander
Made for you, je bent gemaakt voor de ander. Ook dat vind je terug in het thema. Je mag het goede nieuws, dat Jezus Zijn leven gaf aan het kruis, doorvertellen aan anderen. Maar er simpelweg voor een ander zijn, ook dat is ‘MADE FOR YOU’.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid