Spring naar bijdragen

I'm coming Home, I'm coming Home


Aanbevolen berichten

De muziek van Dirty Money (je weet wel, die ene) zorgde gisterenavond voor flink wat inspiratie. Deze blog gaat vandaag over His comeback. Van wie? Van Dirty Money? Nee, van Jezus. Onze Koning.

Waar blijft Hij nou?
Als kind dacht ik er vaak over na. Rond Pasen zei de zondagsschooljuf dan met een dromerige glimlach 'maar straks komt Hij terug en dan zijn we allemaal gelukkig'. Dat leek mij ook wel wat. Maar wanneer was 'straks' ? Dat wist niemand. Nu ik jong ben en het idee heb nu pas met mijn leven te beginnen vind ik het ergens niet erg dat het zolang duurt. Want ik wil nog 100 dingen doen en bereiken, dus .. Eh, blijft U nog even weg?
En tegelijkertijd, als ik niet naar mezelf kijk maar naar onze wereld, de ellende constateer en de trauma's tel dan wens en bid ik heel hard dat Hij terug komt. Ik niet alleen, ik denk dat kinderen in Afrika die op dit moment lijden aan de hongersnood er nog meer naar snakken. Als ze Hem al kennen. Maar dat is onze taak toch? Tot Zijn terugkeer Hem kennen en bekend maken.

Kom in beweging!
Omdat Hij vandaag of morgen nog niet voor onze deur staat is het niet de bedoeling dat we achterover leunen en een beetje luieren. Nee, het is de bedoeling dat we in beweging komen! Dat we Zijn koninkrijk uitbreiden als het ware! Ik geloof dat God ons dromen geeft om in te gaan leven. Als klein meisje droomde ik er van om in de zending te gaan, ik weet niet hoe God die weg gaat nemen want ik ben op dit moment met een heel andere studie bezig maar ik geloof nog steeds in die droom. Het is niet verdwenen, nee, wanneer ik andere mensen spreek die in de zending hebben gewerkt dan roept dat zoveel passie op in me! Ik geloof dat God me gaat laten zien hoe en wat. Ik geloof dat het de bedoeling is dat we op allerlei mogelijke manieren onszelf inzetten voor Hem – tot Hij terugkomt. Maar niemand weet wanneer. Zelfs Jezus Zelf niet.

Als een dief in de nacht
We kunnen geen precieze datum geven wanneer Jezus komt. En echt belangrijk is dat eigenlijk niet (vind ik) want het gaat er naar mijn idee veel meer om wat jou 'aanloop' naar die dag is. Ben je net als die slimme meisjes die hun lampolie wel op voorraad hadden en zo op tijd naar het feest van de Bruidegom konden? Of ben je een dom meisje, die vergeet prioriteiten te stellen en zo het belangrijkste feest mist?
Als Jezus ons leven hier op aarde straks binnensluipt als een dief in de nacht – sta jij dan klaar? Als ik weet dat er morgenochtend hier word ingebroken dan zorg ik dat ik thuis ben. Als jij weet dat we misschien al in de eindtijd leven, zorg jij dan dat je klaar bent? Dat je 'thuis' bent als Hij je straat binnensluipt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid