Spring naar bijdragen

Niet opvullen, maar aanvullen


Aanbevolen berichten

‘Als ik verkering heb, hoor ik erbij.’ Of: ‘Als ik een vriend/vriendin heb, zou het leven veel makkelijker zijn’. Klinkt aangenaam hè, zo’n figuur die al je problemen voor je oplost, die overal raad mee weet, je alles is. Maar diep in je hart weet je, misschien wel door schade en schande wijs geworden, dat ieder mens teleurstelt. De enige die je problemen kan oplossen, die overal raad mee weet en je alles kan zijn, is God. “Tjaâ€, kun je zeggen, “maar God kan toch niet geven wat een vriend/vriendin kan geven?â€Â 
 
Kijk eens wat er staat in Psalm 37:4: “Schep vreugde in de HEERE, dan zal Hij u geven wat uw hart verlangtâ€. God kan en zal alles geven wat je hart verlangt als je je geluk zoekt bij Hem. Wil dat zeggen dat je de rest van je leven maar vrijgezel moet blijven? Nee. God heeft niet voor niets mannen en vrouwen geschapen. Waar je je wel van bewust moet zijn is dat God man en vrouw niet heeft geschapen om elkaar op te vullen, maar om elkaar aan te vullen. Wil je een stabiele relatie, dan is het dus belangrijk om zelf vol te zijn van God, om zo je vriend(in) te kunnen aanvullen. 
 
De ideale volgorde is om eerst te zorgen dat je relatie met God stabiel is en pas daarna in een relatie te stappen. Betrek Hem in je zoektocht naar een vriend(in). Hij heeft jou gemaakt en weet wat je diepste verlangens zijn. En wie wil er nu geen vriend(in) die door God zelf voor jou is uitgekozen? Vind je het moeilijk God te betrekken in je zoektocht? Hij Zelf zal je er bij helpen. Hij zegt in Psalm 32:8: “Ik onderwijs u en leer u de weg die u moet gaan; Ik geef raad, Mijn oog is op u.†En in 1 Petrus 5:7 staat: “Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.†Richt je dus op God; zoek eerst Zijn koninkrijk en Zijn gerechtigheid, en al het andere zal je bovendien geschonken worden (Matt. 6:33). 
 
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid