Spring naar bijdragen

Stef Bos zet Bijbel in een ander licht


Aanbevolen berichten

[preview]Een cd met liedjes over bijbelse figuren als Lot, Ruth, Lea, Job, Noach, Maria Magdalena, Judas, Petrus, Christus, de Duivel en God. Is dat wel iets voor iemand die niet in God gelooft? Stef Bos (49): "Het is minder vreemd dan het klinkt."[/preview]

"Ik ben agnost, en agnost zijn betekent dat je de antwoorden op de grote vragen des levens niet weet. Dat vind ik tegelijk de interessantste positie voor een liedjesschrijver, want als je de antwoorden al weet, gaat elk nummer eigenlijk over hetzelfde."

Het project komt niet volkomen uit de lucht vallen: Bos is christelijk opgevoed. "Mijn vader is lid van een oecumenische gemeente en oprecht gelovig. Hij heeft mij opgevoed met het idee dat waar je voor staat, vooral uit je handelen moet blijken en niet uit wat je verkondigt. De bijbel mag niet worden verward met allerlei discussies rondom kerk en geloof, maar is het belangrijkste boek van onze cultuur."

Lees verder bij PZC

Fragmenten van de cd Beluister

Bron: Kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid