Spring naar bijdragen

Bijbelidee.nl: jonge kinderen bekend maken met de Bijbel


Aanbevolen berichten

LISSE - Sinds kort bestaat er een nieuwe site: Bijbelidee.nl. Door middel van honderden gratis te downloaden liederen, kleurplaten en nog veel meer wil de maker van de site jonge kinderen bekend maken met de Bijbel.

"De ideeën mag iedereen vrij gebruiken, thuis, op de (zondags-)school, en in de club", schrijft initiatiefneemster Ans Heij - De Boer. "De bladen mogen gratis gekopieerd en ongewijzigd worden gepubliceerd met vermelding van www.bijbelidee.nl.

De site heeft een onderdeel voor kinderen en voor volwassenen. Op het gedeelte van de volwassenen zijn liederen, verhalen en ideeën voor kinderwerkjes te downloaden, vaak gethematiseerd rond bepaalde Bijbelverhalen.

Ans Heij - De Boer: "Vaak kijken ouders, leerkrachten en kinderwerkers op internet voor lesmateriaal en ideeën bij de Bijbelverhalen. Dat bracht me op ‘Bijbelidee': een website waarop ik mijn (nieuwe) ideeën kan plaatsen, zodat iedereen daar gebruik van kan maken.

Kinderwerk heeft haar hart. Ze heeft jarenlange ervaring in het onderwijs in de groepen 1, 2 en 3 en ze leidt een kinderbijbelclub en zondagsschool. Het is haar hobby om creatief bezig te zijn. "Alle ideeën die ik maakte om jonge kinderen vertrouwd te maken met de Bijbel, wil ik graag doorgeven." Ze hoop dat haar site tot zegen zal zijn voor veel kinderen."

Bron: Uitdagingonline

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid