Spring naar bijdragen

PKN start tweede pioniersplek


Aanbevolen berichten

[preview]Dominee Taco Koster wordt per 10 april predikant van de tweede pioniersplek van de Protestantse Kerk (PKN). De pioniersplekken worden gesticht op plekken waar nog geen kerk aanwezig is (in bijvoorbeeld vinexwijken) of waar die is verdwenen.[/preview]

Dominee Rob Visser is predikant van de pioniersplek in de wijk IJburg in Amsterdam. Koster neemt zijn intrede in de nieuwbouwwijk Getsewoud in Nieuw-Vennep, waar hij in eerste instantie voor een periode van drie jaar zal staan.

Kosters eerste taak zal bestaan uit een inventarisatie van de nieuwbouwwijk: welke mensen wonen er en welke vragen hebben ze? Koster wil met zijn kerk daar op aansluiten. "Ik heb me voorgenomen dat bij alles wat ik doe de missionaire component duidelijk moet zijn. Ik wil daar zijn waar de mensen zijn, en niet binnenkerkelijk bezig zijn. Zo hoop ik zelf gezicht te krijgen én te ontdekken wat in Getsewoud leeft", aldus Koster.

De Protestantse Kerk wil in de komende jaren nog vier andere pioniersplekken in het leven roepen. In Rotterdam-Zuid en in nog een paar plaatsen is een pioniersplek in voorbereiding.

Bron: kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid