Aviator 0 Geplaatst 1 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2011 Kerken in Nederland mogen best wat meer interesse tonen in de levensstijl van jongeren. Dat zegt missionair medewerker van de PKN en opvoedcoach Nynke Dijkstra in het Radio 1 programma Dit is de dag. Onderzoeksbureau Motivaction deed in opdracht van de Protestantse Kerk Nederland onderzoek naar het bereiken van verschillende doelgroepen. "Motivaction heeft een aantal waardegroepen gevormd die zich onderscheiden door verschillende levensstijlen en interesses. Voor de kerk is het belangrijk om te weten hoe je deze doelgroepen moet aanspreken. Hoe is de klik met de kerk?", aldus de opvoedcoach. Dijkstra vindt dat kerken zich te weinig inleven in de levensstijl van jongeren. "Je ziet dat jongeren sterk zijn vertegenwoordigd in de waardegroep ‘postmoderne hedonisten." Typerend voor deze groep is een vluchtig leven, individualisme, zelfontplooiing en beleving.' Ze vindt dat kerken te snel een negatief waardeoordeel plakken op deze groep, terwijl dat helemaal niet nodig is. "Ik denk dat er veel te winnen is; er zijn veel mogelijkheden om jongeren op een manier aan te spreken die bij hen past. Dat gebeurt nu veel te weinig," aldus Dijkstra. Bron: www.cip.nl Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten