Spring naar bijdragen

'Via internet lid van kerk worden moet kunnen'


Aanbevolen berichten

Politieke partijen werven nieuwe leden via internet. Omroepen doen het en zelfs goede doelen. Waarom de kerken dan niet? De Remonstrantse Broederschap is de enige kerk in Nederland waar dit kan. "Waarom kan kerkelijke betrokkenheid niet beginnen via een eenvoudige handeling achter je computer?"

In een opiniestuk op de website Protestant.nl breekt Tom Mikkers, algemeen secretaris van de Remonstrantse Broederschap een lans voor het lidmaatschap via internet. Al ongeveer anderhalf jaar krijgt dit kerkgenootschap nieuwe leden binnen via het wereldwijde web. "Wanneer ik over deze mogelijkheid vertel aan mensen buiten de kerken vinden ze dit vanzelfsprekend en passend in deze tijd. En het blijkt ook te werken. Maar kerkelijke collega's die ik hierover vertel hoor ik soms denken: 'Kan dit wel? Is kerkelijke binding niet meer dan een formulier invullen op een website?"

Mikkers schrijft dat kerkelijke betrokkenheid in de afgelopen eeuwen steeds is veranderd. Van de huiskerken bij de eerste christenen tot de kloostergemeenschappen in de Middeleeuwen. Hij schrijft dat de boekdrukkunst een impuls aan het christendom gaf. "En wij?... Wij hebben het internet".

Bron: www.kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid