Spring naar bijdragen

Studenten bezinnen zich tijdens summerschool op apologetiek


Aanbevolen berichten

Studenten denken deze week tijdens een summerschool in Voorthuizen na over apologetiek. Het initiatief daarvoor komt van de stichting Apologica, die tot doel heeft christenen toe te rusten voor de verdediging van het christelijk geloof met argumenten.

Initiatiefnemer Ruben Jorritsma, student biologie in Wageningen, zegt tijdens de summerschool jongeren te willen toerusten. "Ik hoor dat mensen afdwalen van de kerk en het geloof. Terwijl dat jammer en onnodig is."

De vorig jaar opgerichte stichting, die de summerschool voor de tweede keer organiseert, wil volgend jaar ook bijeenkomsten voor niet-studenten opzetten. "Zij worden nu niet bereikt, terwijl ik van mensen hoor dat ze interesse hebben."

Dinsdag spreekt de Britse theoloog Brian Edwards in Voorthuizen. Maandag voerde de gereformeerd vrijgemaakte ds. J. R. Visser uit Dronten het woord. Deze ging in op de plaats en het gezag van de Bijbel voor studenten. "Daarbij moet onze starthouding niet zijn: het Evangelie moet mij overtuigen. Nee, het Evangelie is de boodschap van verzoening. Je kunt op de Heere aan, je kunt op Christus aan, je kunt op het Woord aan. Laat dat tot je spreken. Als je iets niet begrijpt, blijf dan vanuit die positieve gedachte het Woord lezen en ga op zoek naar betekenissen. Sommige teksten worden helderder en verrijken je kennis. Andere vragen moet je laten liggen en zeggen: Het is me te wonderlijk."

Lees verder: Refdag.n l

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid