Spring naar bijdragen

In duisternis schijnt het Evangelie het helderst


Aanbevolen berichten

Mattheüs 11 vers 5 zorgde vorige maand voor opschudding in Nepal. David de Vos reisde er heen om het Evangelie te prediken. "Op al onze banners hadden wij de tekst van Mattheüs 11:5 geplaatst, waar Jezus zegt dat de blinden zien, lammen weer kunnen lopen en doven gaan horen. De tekst had voor veel opschudding in het land gezorgd. De woorden werden niet geloofd en ze werden zelfs opgevat als een directe belediging voor het gehandicapteninstituut. Tijdens een persconferentie kreeg ik de mogelijkheid mezelf te verdedigen. Ik vertelde dat het niet mijn woorden waren, maar die van Jezus. De nieuwsgierigheid was geprikkeld met als gevolg dat duizenden mensen kwamen kijken tijdens de campagne om te zien of de woorden van Jezus waar waren. Ik heb dit echt ervaren als een Elia-moment, zoals hij vuur uit de hemel bad tegenover de priesters van Baäl."

"Al in de eerste campagnebijeenkomst gingen blinde ogen en dove oren open. Een kreupele man had zijn kruk niet meer nodig. Na vijf campagnedagen kwamen steeds meer mensen kijken, omdat ze hoorden dat het ook werkelijk gebeurde. Het gevolg was dat we dagelijks op TV waren te zien. Negen kranten schreven erover, inclusief de grootste krant van het land dat in de hele historie van het land nog nooit iets christelijks had gemeld. Dit was een grote bemoediging voor de christenen. Elke dag gaven duizenden mensen aan dat ze Jezus wilden volgen. De populatie van de gevestigde kerk is nog geen 1000 mensen in Biratnagar. Als je de foto’s ziet waar duizenden mensen staan, dan weet je dat het merendeel geen belijdend christen is. Dat maakt het extra speciaal. Een lokale Amerikaanse zendeling was overweldigd door wat hij zag en kon nauwelijks geloven dat zoveel mensen openlijk de naam van Jezus beleden."

Veel mensen denken dat de mensen hier Jezus aan hun "godenlijstje" toevoegen. David de Vos: "Het is mijn overtuiging dat wanneer ze Hem ontvangen, Hij zichzelf zal onderscheiden in hun hart. Tijdens de campagne druppelden de eerste mensen de lokale kerken al in. Hoeveel mensen ook werkelijk naar de gemeentes gaan, is altijd gissen. De echte telmachines staan in de hemel, zeg ik altijd maar. Het is altijd levend zaad dat we zaaien. Het evangelie is hier nog nooit met zoveel kracht en overtuiging gebracht. De hele trip is voor mij een grote overweldigende ervaring geweest. In een land waar je veel duisternis en vreemde goden ziet, schijnt het licht van het evangelie juist het helderst."

"We hadden meer dan honderd getuigenissen van wonderen. Mensen die spontaan komen vertellen wat er met ze is gebeurd. Bij blinden en doven en verlamden is dat makkelijk te checken. De eer komt toe aan Jezus. Toch blijven er ook zo veel mensen ziek achter. En ook zijn er nog zoveel die Jezus niet hebben geaccepteerd. Wat dat betreft is het niet anders dan in ons eigen land. Ik vraag me dan ook wel eens af of we vanwege die zaken wel door moeten gaan. Toch blijf ik altijd een goddelijke drive ervaren waarin de woorden van Jezus in mijn hart gegrift staan. 'Ga!, preek Mijn evangelie en Ik zal bij je zijn.' Ik kan een hoop niet uitleggen, maar zolang Jezus nog niet terug is, hebben wij de opdracht om te gaan."

Bron: CIP

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid