Spring naar bijdragen

Museum Orientalis heeft grote plannen


Aanbevolen berichten

[preview]Museumpark Orientalis in Heilig Landstichting bij Nijmegen wil een toonaangevend instituut worden voor religie en spiritualiteit in heel Europa.[/preview] Dat maakte het momenteel gesloten museum donderdag bekend. Museumpark Orientalis ging tot 2007 door het leven als het Bijbels Openluchtmuseum.

De afgelopen jaren besteedde het museum al aandacht aan andere religies naast het christendom en die lijn wil het museum doorzetten. Naast het christendom komen straks ook het jodendom, de islam, boeddhisme, hindoeïsme en andere vormen van spiritualiteit aan de orde. Het vernieuwde museum moet vooral een beleving en leerzame ervaring worden.

Het museum wil investeren in onder meer een nieuwe entree, een museummoskee en een boeddhistische tempel. "Diensten gaan daar niet plaatsvinden. We gaan geen zieltjes winnen.'', alus het bestuur.

Bron: ANP

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn persoonlijke mening:

Ik vind het zoooo jammer dat ze daar deze weg in zijn geslagen. Vanuit maatschappelijk en financieel oogpunt kan ik er begrip voor opbrengen maar vroeger ging ik er met m'n ouders naartoe en kreeg waande ik me helemaal in het land van Jezus.. Dat was altijd zo magisch!

Die magie is nu helemaal weg....

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid