Spring naar bijdragen

Predikant wil Taliban bereiken met liefde van Christus


Aanbevolen berichten

Predikant Anwar Fazal Masih wil de Taliban met de boodschap van Christus bereiken in het door oorlog verscheurde Afghanistan. De oprichter van Eternal Life Ministries International en Isaac TV is van mening dat de Taliban-strijders door middel van een satelliet-verbinding in augustus 2010 bereikt kunnen worden.

Fazal richtte Isaac TV in 2004 op om "te voldoen aan de spirituele behoeften van de Pakistaanse christenen". Hij zegt "een teken van God" te hebben ontvangen om met Isaac TV verder te gaan. Fazal legt de keuze van het woord ‘Isaac’ uit: "Aangezien zowel christenen en moslims in de profeet Isaac – de zoon van Abraham en Sarah - geloven, dacht ik aan Isaac als naam van de tv-zender."

Het opzetten van Isaac TV in Pakistan, een nucleair bewapende natie in Zuid-Azië, werd geprezen – niet alleen door de christenen in Pakistan, maar ook door vele christelijke broeders en zusters in het buitenland. "Zij toonden hun appreciatie door middel van brieven, e-mails, kaarten, telefoontjes en sms-berichten," vertelt Fazal.

Bereiken Taliban

Fazal zegt "diep bezorgd" te zijn over de jonge mensen die "ten prooi vallen aan de Taliban". "Ik wil de liefde van God laten zien door het netwerk van Isaac TV uit te breiden. Volgens de Bijbel is God liefde." Wanneer Fazal wordt gevraagd naar eventuele vervolging omwille van zijn tv-werk, zei hij: "God heeft mij een geest van moed gegeven, niet een geest van zwakheid. Ik zal God blijven dienen en laat mij niet hinderen door mogelijke vervolging."

"Ik wil gewoon de boodschap van Christus doorgeven en wil dat ze weten wie Jezus is," aldus Fazal.

Bron: CIP

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid