Spring naar bijdragen

Veel katholieken blijven ondanks alles katholiek


Aanbevolen berichten

Ruim duizend katholieken hebben binnen een kleine week een brief ondertekend op wijblijvenkatholiek.nl waarin staat dat ze zich schamen voor de misbruikschandalen binnen de Rooms-Katholieke Kerk maar ondanks alles katholiek willen blijven. Dat hebben de schrijvers van de brief, Eric van den Berg en Frank Bosman dinsdag laten weten.

"Wij schamen ons diep voor de schanddaden die door medekatholieken in het ambt anderen zijn aangedaan. Wij delen de pijn van de slachtoffers van seksueel misbruik en zijn blij met de aangeboden excuses.'' Onder de ondertekenaars zijn enkele prominente katholieken zoals theoloog Erik Borgman en hoofdredacteur Ed Arons van Katholiek Nieuwsblad. Ook tal van priesters, rooms-katholieke theologen en katholieke ondernemers ondertekenden de brief. De brief is tijdens Pasen ook verspreid in verschillende parochies en kloosters.

"Ik vind het vreselijk dat mensen die zich ook kahtoliek noemen, deze daden hebben begaan. Ik voel me daar ook persoonlijk emotioneel door geraakt. Dus deze brief kwam recht uit mijn hart'', aldus Bosman dinsdag in het EO-radioprogramma Dit is de dag.

Bron: ANP

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid