Spring naar bijdragen

Bijbelgenootschap stopt met ‘Quench’


Aanbevolen berichten

HAARLEM - Het Nederlands Bijbelgenootschap schrapt 'The Quench' als verzamelnaam voor de jongerenactiviteiten en keert terug naar de aloude Bijbel per Maand-club.

The Quench werd vier jaar geleden ingesteld als merknaam om jongeren te trekken, zegt woordvoerder Marloes Keller. Onder die naam bood de organisatie projecten aan om jongeren te stimuleren de Bijbel te lezen, zoals een pakket waarmee ze Bijbelverhalen kunnen verfilmen.

In de afgelopen jaren kon het merk echter niet op grote bekendheid rekenen, stelt Keller. ,,Vorig jaar moesten wij tijdens het Flevofestival bijvoorbeeld aan negen van de tien jongeren uitleggen wat The Quench was, terwijl ze de naam Nederlands Bijbelgenootschap wel kenden. Dan heeft het gebruik van een tweede, afwijkende naam geen zin meer.''

Daarnaast stuitte de Engelstalige naam soms op praktische problemen. ,,Hij is afgeleid uit een Bijbeltekst en betekent 'dorstlessen', maar die link werd door niemand gelegd. En hij is moeilijk te schrijven; in een radioreclame moest The Quench altijd gespeld worden.''

Merknaam

Alle leden van The Quench worden nu automatisch lid van de aloude Bijbel per Maand-club, die al twaalf jaar bestaat. Volgens Keller betekent dat geen grote verandering. ,,Leden die 26 jaar werden, en daarmee te oud voor The Quench, werden al automatisch lid van die club. En wij blijven dezelfde projecten aanbieden, maar dan onder de naam Nederlands Bijbelgenootschap.''

Het Bijbelgenootschap wil de merknaam al schrappen vóór de EO-Jongerendag in juni. ,,Anders communiceren we iets wat niet meer bestaat.'' Ook in alle uitingen rond het Flevofestival, waarvan het Bijbelgenootschap sponsor is, komt de merknaam niet meer voor.

Volgens Keller is deze beslissing onderdeel van een nieuw 'merkenbeleid' van de organisatie. ,,In de loop der jaren zijn er veel verschillende merken ontstaan, met eigen logo's en eigen websites. Denk bijvoorbeeld aan de aparte websites die voor de Nieuwe Bijbelvertaling zijn gemaakt. We willen dit nu zoveel mogelijk terugbrengen onder de naam Nederlands Bijbelgenootschap. Uit onderzoek blijkt dat die naam heel bekend is, en het gebruik van één merk schept duidelijkheid.''

Bron: Nederlands Dagblad

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid