Spring naar bijdragen

Mediacampagne moet gezag van de Bijbel bevorderen


Aanbevolen berichten

[preview]Een mediacampagne in de Verenigde Staten moet het gezag van de Bijbel bevorderen. Organisatoren van de 'I Am Not Ashamed'-campagne, hopen dat mensen over de hele wereld respect en waardering opbrengen voor de relevantie van Gods Woord in de wereld van vandaag.[/preview] Personen met verschillende achtergronden, nationaliteiten, leeftijden en culturen zeggen van 1 maart tot 25 april in reclame-boodschappen dat zij zich niet schamen voor het Evangelie.

In een advertentiecampagne in USA Today verschijnen in die periode specifieke Bijbelverzen die betrekking hebben op actuele kwesties, zoals abortus, het huwelijk en religie op het publieke domein. Lokale kerken zullen worden aangemoedigd om door het sponsoren van reclameborden in hun gebied aan de campagne deel te nemen. Op de diverse advertenties wordt gewezen op de campagne-website iamnotashamed.org, waar mensen video's van zichzelf kunnen uploaden. Het is de bedoeling dat mensen op die video's de Bijbel lezen of citeren.

Romeinen-brief

Het thema van de campagne 'Ik ben niet beschaamd', is geïnspireerd vanuit Romeinen 1:16, 'Voor dit evangelie schaam ik mij niet, want het is Gods reddende kracht voor allen die geloven, voor Joden in de eerste plaats, maar ook voor andere volken'. Volgens de organisatoren is er in de VS op dit moment grote behoefte aan deze boodschap. Het thema doet denken aan de boodschap van evangelist Franklin Graham, die hij aan het begin van het jaar verkondigde. Daarin liet hij weten zich niet te schamen voor het Evangelie en voorspelde Graham grotere obstakels voor christenen die hun geloof willen delen met anderen.

"Ik ben niet bang en schaam mij het Evangelie niet," schreef Graham in januari in een commentaar op de website van zijn de Billy Graham Evangelistic Association (BGEA) "Wij verkondigen het Evangelie van Christus, die stierf voor de zonde, en Zijn opstanding triomfantelijk zolang we adem hebben." Eerde dit jaar begonnen de BGEA en Christianity.com met de 'Ik ben een christen'-campagne, waarin christenen werden aangemoedigd hun geloof in Jezus Christus te verkondigen "in een tijd waarin Gods waarheid van alle kanten wordt aangevallen".

Ook sociale media zoals Facebook, Twitter, YouTube en blogs worden gebruikt voor de 'I Am Not Ashamed'-campagne.

Bron: CIP.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid