Spring naar bijdragen

Door relatiebreuk geloof gevonden 2..


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

2 maanden geleden heeft mijn vriend het uitgemaakt. We zijn 7 maanden gelukkig geweest maar helaas werkte het niet 100%. Het geloof heeft absoluut nooit tussen ons ingestaan en het is juist iets wat ik van hem heb meegekregen. Hij is gereformeerd vrijgemaakt, ik katholiek opgevoed (vanaf m'n 12e niks meer meegedaan). Ik heb jaren niet gelooft, tot ik mijn ex ontmoette. Ik vond het fijn om het geloof samen te delen en met hem naar de kerk te gaan, maar ik had van mezelf verwacht dat wanneer het ooit uit mocht gaan, ik dat geloof niet meer kon vasthouden. Ik ging er denk ik vanuit dat wanneer het uit zou gaan en ik verdriet zou hebben, er geen God zou zijn. Want hij zou mij toch niet slecht willen laten voelen en twee mensen uit elkaar willen halen? Uiteindelijk is het dus uitgegaan en ik ben nooit mijn geloof verloren. Het is alleen maar sterker geworden. Ik haal kracht en rust uit het bidden en het praten met Hem. Ik ben erover eens dat dit niet gebeurd is om mij of mijn ex verdriet te doen, maar om ons dingen te leren en er sterker uit te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo gaat dat met relaties, de één werkt wel, de ander niet. Mooi dat je dit er aan overgehouden hebt. :) Geloven is mooi om te delen in een relatie, tegelijk hoef je het er niet aan te koppelen. Waar het met persoon X toch uiteindelijk niks wordt in dit aardse is God er altijd nog.

Ga je trouwens naar de GK(v) of juist 'back to the roots', de RKK?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Zo gaat dat met relaties, de één werkt wel, de ander niet. Mooi dat je dit er aan overgehouden hebt. :) Geloven is mooi om te delen in een relatie, tegelijk hoef je het er niet aan te koppelen. Waar het met persoon X toch uiteindelijk niks wordt in dit aardse is God er altijd nog.

Ga je trouwens naar de GK(v) of juist 'back to the roots', de RKK?

Back to the roots wil ik het niet helemaal noemen, maar waar ik woon is alleen een RK en NH kerk. Ik blijf bij mijn katholieke geloof al maak ik er niet echt onderscheid in. Ik vind dat elk mens daarin gelijk is, allemaal als een kind van Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid