Spring naar bijdragen

Bijbel & geen seks voor het huwelijk


Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb half internet afgezocht voor teksten waarin staat dat er geen seks voor het huwelijk mag plaatsvinden.

Maar vaak zijn het een beetje vage interpetaties en halen mensen bijvoorbeeld teksten aan waarin staat dat hoererij zondig is, maar seks met een geliefde is toch niet hoererij?

Nu heb ik zelf de keuze gemaakt om het niet te doen omdat het beter bij mij past, en ik het zelf ondervonden heb dat ik me niet fijn voelde om het te doen als je niet getrouwd bent. ( ik heb nog dezelfde vriend, en hoop ook met hem te trouwen, maar we hebben geen seks meer.En ik heb er spijt van dat ikhet gedaan heb met hem)

Hebben jullie bijbelse gronden waarop julliebaseren dat het niet 'mag'? of is het meer een traditie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi peewee, heb je de zoekfunctie hier al eens geprobeerd? Er zijn al best wat topics over
smile.gif
Hier een paar lange uit het archief:

seks voor het huwelijk, deel 1

seks voor het huwelijk deel 2

waarom geen seks voor het huwelijk

Hee!super bedankt!big-smile.gif

Nee, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee waar je kunt zoeken, waar kan ik het vinden?

heel erg bedankt voor de links! ik ga het even lezen!big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid